Annons:
Etikett10-off-topic-ot
Läst 2241 ggr
ElisabethB
2016-02-14 18:55

"Klottertråden" #1

Här kan vi skriva om vad som helst.. Bara att skriva på.. 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
Valkyrija
2016-02-14 19:12
#1

Hur ska ni fira/inte fira alla hjärtans dag? 😍 Själv ska jag till favoritrestaurangen med min pojkvän ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jessicahagstrom94
2016-02-15 21:22
#2

Min sambo är sjuk så vi var bara hemma på alla hjärtans dag, fick iallafall frukost på sängen :)

[LoveUnite]1
2016-02-15 21:25
#3

Uhm…

Jag fabrikåterställde datorn 🦸‍♂️
Glodde lite på tv med hunden och katten.
Lyssnade lite på musik….

Tog en promenad med hunden.

Det var min alla hjärtans dag. 😴

#SingelLivet

Lubsan
2016-02-16 16:39
#4

Vilken mat lagar ni oftast hemma? 😃Hos oss blir det nog oftast köttfärsås, blir många matlådor ;)

ElisabethB
2016-02-16 17:14
#5

#4 Oftast blir det pasta eller potatis med något gårds slaktat kött och sås med lite grönt till, gärna broccoli.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lubsan
2016-02-16 17:32
#6

mmm, det låter gott :D kött, sås och potatis, det är en favvo hos mig med.

Blir oftast grytor av något slag med, jag äääälskar stark mat, cayennepepparn används flitigt här hemma. Jag tror dock jag har blivit immun emot att faktiskt känna HUR stark min mat blir för min sambo, som också gillar stark mat, han spydde när jag gjorde thaigryta sist för att det va så starkt 🤪Måste köra detox och inte göra någon stark mat på ett tag tror jag.

Annons:
[LoveUnite]1
2016-02-16 17:39
#7

Allra mest äter jag kyckling.
Kokt, stekt, ugnstekt.

Oftast med ris.

Om det är stekt blir det med broccoli och creme freiche.

Lax är riktigt gott det också :P

Konstigt nog gillar inte katten hemma lagat… Försökt ge honom fisk, potatis, såser osv, men näj.

Burkmat ska det vara, men han verkar vara mer förtjust i torrfodret just nu.

När han var liten så brukade han tigga när jag åt och sprang iväg med både revben och kyckling.

Men visst, han är ute också rätt mkt, får väl tag på riktiga grejer där ute.

Lubsan
2016-02-22 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Någon som vet hur det kan komma sig att kattsyskon kan se så otroligt olika ut? Våra katter har typ ingen likhet alls. Dom är olika till färgen, den ena har mjuk/len och liite längre päls än den andra som har mer sträv päls. Dom har helt olika drag i ansiktet, Siri har mindre ansikte medans Iris är lite bredare. Dom har dessutom ganska olika personlighet. Den ena är mer framåt och lekfull medans den andra är mer kelig och lugn. Ja den enda likheten är väl att båda är/har rött i sig 😃

ElisabethB
2016-02-22 19:54
#9

De får hälften av sina gener från mamman och hälften från pappan. Så om mamman är a+b och pappan c+d kan en kattunge (eller vilket annat djur som helst) bli bc och syskonet bli ad och därigenom inte skulle framstå som syskon om man enbart skulle titta på generna.
Nackdelen är om man har recessiva sjukdomsanlag som ligger dolt i flera generationer hos både mamman och pappan helt plötsligt kommer i dubbel uppsättning och kattungen blir då sjuk..
Hoppas jag förklarade på ett bra sätt, även om det är förenklat.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lubsan
2016-02-22 22:33
#10

Ja jag hänger med :) söta är dom iaf båda två, även om dom ser väldigt olika ut :D

Carmarino
2017-05-24 19:25
#11

Hur är det, brukar ni köpa kattmat med smak av möss? 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pia-69
2017-05-24 22:37
#12

#8 Om det är så att katthonan har parat sig ute i naturen alltså oplanerat, så är det inte ovanligt att den parat sig med flera olika hanar och då kan det bli flera olika pappor till den kullen! Alltså tvärtemot som hos människor där bara en man kan befrukta ägget/äggen. Det kan ofta också vara förklaringen till olikheter bland ungar i en kull! 😉


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

ApanAnn
2017-05-26 10:15
#13

Ha ha! Kattmat med smak av gnagare skulle nog sälja löjligt bra…

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
Carmarino
2017-05-26 12:35
#14

#13 Ja, förmodligen. Konstigt att ingen kattmatstillverkare har tänkt på det. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-05-26 12:37
#15

Om du har någon form av kvalifikation som är godkänd av Veterinary council of Ireland och har mjuka händer som klarar av att klappa katter under långa perioder, så kan du söka drömjobbet som kattgosare. Kruxet är att jobbet är i Dublin, Irland. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-05-26 17:45
#16

"Mason är en åldrad vildkatt med en allvarlig njursjukdom. En riktig tuffing som inte vill kela. Tills två små kattungar flyttar in i hans nya hem."

https://www.sydsvenskan.se/2017-05-26/sjuk-vildkatt-foralskar-sig-i-sina-tva-fosterkattungar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
2017-06-10 16:46
#17

#16 😘🐱❤️ Vilket härligt liv  Mason fått till slut! Underbart!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Shqiponja
2017-06-12 12:05
#18

Åh vad jag saknar maten jag åt när jag bodde i Sverige då jag läste #5, #6 och #7!

Här är nästintill all mat kokad i olja 😢

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
2017-06-13 21:21
#19

Klockan är snart halv 10 på kvällen och det är 30 grader varmt. Jag håller på att smälta bort

Stolt "mamma" till katten Yoda

[Forest]
2017-06-27 22:13
#20

Vi ska flytta och kommer få balkong, det är andra våningen så just nu planeras det vilket när som vi ska ha samt om vi ska göra en trappa till katten. Han vägrar gå ut i sele och vill inte bli helt innekatt,tyvärr. 😇 Jaja vi får väl se han har sele och vi har rullkoppel på 6 m. 😃

Annons:
Shqiponja
2017-07-06 08:56
#21

#20 Åh! visa gärna bilder på hur balkongen blivit då den är klar. Önskar att jag kunde hitta nät här för att kattsäkra vår balkong 🙂

Stolt "mamma" till katten Yoda

[Forest]
2017-07-12 11:41
#22

21, Det gör jag :) 

Kan säga att katten har tränat i sele nu och han följer med oss på korta kvällskisset med hundarna. Han fjantar alltid efter oss varje kväll annars så nu har han fått tränat gick förvånansvärt bra. 😎

Carmarino
2017-08-12 14:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Köpte en ny "fodergömma" till katterna härom dagen. Stina kom rätt snabbt på hur man skulle göra, och hon tömmer den tämligen enkelt nu efter ett antal försök. Sanna har däremot inte lyckats klura ut hur man gör än, trots att hon studerat Stina. Eller också orkar hon inte bry sig. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Forest]
2017-08-14 09:42
#24

21. Vi har inte lagt mycket krut på stängsla balkongen då katten inte går ut dit, men vi har köpt träskaft och nät.  Detta nät http://www.allox.se/links/natprodukter/radjursnat.htm

Finns även mjukare nät som denna

 http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/balkongnat_katter/kattnat/346124?gclid=Cj0KCQjwlMXMBRC1ARIsAKKGuwifG0Ti0_bhHTYYIrJzrfYrN6QSqR1KvicuKkLpX5Jork2hR1VuO-MaAjOKEALw_wcB

Träskaft 19.90 från ÖoB http://www.xn--ob-eka.se/tradgard/tradgardsskotsel/ovriga-tradgardsredskap/skaft-3001430

Vi har buntband för att sätta upp det, utan att behöva borra :)

Carmarino
2017-09-07 12:58
#25

Smarta stadskatter kan tydligen lära sig trafikregler också. 🙂

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-07/katt-vid-overgangsstalle-har-mer-trafikvett-an-de-flesta


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Forest]
2017-09-07 13:34
#26

25 synd att det bara var en bild och inte en liten filmsnutt för se om den sen gick över när den fick grönt för att gå över säkert :)  Jag såg en film från Ryssland då en häst med vagn gick över "när det var grönt" ägaren var utslagen i vagnen med spritflaskan som kudde 🥵

Carmarino
2017-09-07 13:59
#27

#26 Scrolla ner lite så hittar du filmen. 🙂

Katten väntade till det blev grönt och gick sedan över.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-10-28 16:40
#28

Visst känner vi väl igen oss, vi som lever eller har levt med katt. 😃

https://www.allas.se/16-bilder-som-visar-exakt-hur-det-ar-att-bo-med-en-katt/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: