Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 780 ggr
[Aalmss]
9/14/16, 11:37 PM

Kissar

Min katt kissar…. igen!! Hon har en tendens att kissa när något inte passar för henne. En gång när vi bodde i en lägenhet hon inte trivdes i. Sen när min sambo flyttade in till mig, gick över först när vi flyttade till en ny lägenhet. Och nu… när vi skaffat hund! Vet inte vad jag ska göra, har verkligen testat allt. Måste jag ta bort henne…? Har ingen aning vad jag ska göra längre!

Annons:
[[pimey]]
9/14/16, 11:42 PM
#1

Har ni kastrerat henne? Okastrerade katter kissar överallt. Tagit henne till veterinären och uteslutit sjukdom? Hur ser lådsituationen ut? Hur många lådor och vart är de placerade? Att katten kissar fel beror på att något är fel och ni ska inte avliva henne!

[Aalmss]
9/15/16, 9:37 AM
#2

Hon är kastrerad. Ska boka veterinärtid och kolla henne. Det sista jag vill göra är att ta bort min älskling :(

[Forest]
9/16/16, 8:26 AM
#3

2 Att skaffa flera lådor kan verkligen göra susen dyäll gäna en där hon har visat tedens att kissa. Sen kan man köpa lite saker som kan hjälpa, titta lite på denna sida http://www.veterinarbutiken.se/40-beteende-och-harmoni-katt

Jag rek Feway doftgivare det har vi haft när vi tagit hem hemlös/vildkatt underlätta mycket för både henne och våran andra katt. 

 (finns flera som säljer dessa googla för få bättre pris/er)

[Aalmss]
9/16/16, 10:33 AM
#4

Ja kanske fler lådor skulle vara något. Dock bor vi bara i en tvåa. Feliway har jag provat förut, utan resultat. Tänkte iaf göra en hälsoundersökning på henne

[Forest]
9/16/16, 11:59 AM
#5

4 Det låter klokt att kolla hälsan i första hand. Vart brukar hon kissa ? Läser ofta att katter som sätter sig där det är mjukt kan ha urinvägsinfektion men behöver inte stämma alltid. Lycka till med lösa detta det är inte roligt när dom börjar kissa på oönskade ställen.

[Aalmss]
9/16/16, 12:19 PM
#6

Hon kissar bara i sängen

Annons:
OberonsMatte
9/16/16, 11:02 PM
#7

För att någon ska kunna komma med råd är det viktigt att du först och främst berättar hur lådsituationen ser ut så, vad har du för sorts toalådor och vilken sand är det i dem? Hur ofta rensar du dem?

Påfrestningar i tillvaron i form av oro och stress ökar kraven på att lådsituationen är så optimal som möjligt och är det då något med den befintliga lådsituationen som inte riktigt stämmer överens med kattens naturliga instinkter och behov är det den troligaste orsaken till felkissandet.

Sajtvärd Katter iFokus

ApanAnn
10/17/16, 7:38 PM
#8

Hunden kanske stör henne på något sätt när hon är på lådan? Om ni inte kan/vill skaffa en till låda kanske det går att flytta den nuvarande och försöka hitta ett ställe som passar katten bättre.

Duschdrapperi över sängen tills ni löst situationen kan vara en idé så det blir mer lättstädat.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

[Forest]
10/18/16, 8:37 AM
#9

Lite nyfiken hur veterinärbesöket gick och hur det har gått

flis
10/23/16, 3:15 PM
#10

Om katten reagerar på att ni skaffat hund är det väl bättre att lämna tillbaka den än att katten ska flytta.

kattöga
10/24/16, 12:30 PM
#11

TS har avslutat sitt konto….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Forest]
10/24/16, 1:02 PM
#12

11, Trist skulle vara kul o veta hur det gick. Tack för att du tala om varför svaren uteblev 😉

Upp till toppen
Annons: