Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 696 ggr
BellaLjungberg
2016-12-21 12:54

Hur går man tillväga?

Har en ragdoll/huskatt hane på 4 månader och han har ett så otroligt fint psyke från sina föräldrar. Därför tyckte jag och sambon att det skulle vara roligt att han får para sig med en hane när tiden är inne. Men vill självklart skapa kunskap om det hela först då det antagligen ligger en del bakom det. Först och främst undrar jag när hanen är mogen för parning då jag inte hittar någon bra information. För det andra så undrar jag hur man går till väga för att hitta en hona som skulle passa bra eller vad man ska säga.

Annons:
Calcifer
2016-12-21 12:57
#1

Inte bidra till fler huskatter. Funderar ni på en till katt, kolla katthemmen istället. Gör en god gärning istället för att bidra till ett enormt problem vi redan har!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2016-12-21 13:03
#2

Låt bli istället.  Det finns nog med huskatter. Marknaden är mättad och du har ingen aning om vad som finns i generna. Det är risk för att du avlar fram kattungar som blir sjuka.

Låt seriösa uppfödare sköta aveln.

Aleya
2016-12-21 13:04
#3

Du har ju dock bara en vanlig huskatt. Så du inte tror att det är en katt som är speciell bara för att den är en blandning av raggdoll/huskatt. Jag vet inte hur du ska kunna hitta en katt att para med tyvärr. För tror inte att det är många med en renrasig katt som vill para med huskatt. Varför vill du skaffa fler kattungar till världen? Hade kunnat förstå din tanke om det varit för att du hade haft en katt som var duktig på utställning och av en specifik ras. Men om du bara ska avla för att katten har ett visst lynne och dessutom är huskatt så skulle jag avråda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
2016-12-21 13:41
#4

Förutom det som redan påpekats så har du ingen aning om hur hans psyke kommer att vara när han är vuxen o könsmogen. Du har heller ingen aning om vad han kan tänkas nedärva.

Kastrera honom snarast så har du stor chans att han behåller sitt fina psyke.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: