05. Huskatter iFokus

Bortsprungen katt

2016-12-29 16:53 #0 av: Bibbis67

Min katt Trassel har varit borta i 2 veckor nu
Vem kan hjälpa mig ?
Och fungerar detta med sax och nycklar i fönster på levande djur.?

Anmäl
2016-12-29 16:59 #1 av: Maria

Sax och nycklar?

/Maria

Anmäl
2016-12-29 17:06 #2 av: Tjeja

Undrar som #1 jag! ...?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-12-29 18:45 #3 av: Björne33

Det var en väldigt fin katt du har och tyvärr är långhåriga katter väldigt populärt. Det finns människor som plockar upp katter och tar med dem hem, bara så att du vet. Jag skulle sätta upp annonser (med bild) på lokala matbutiker, i trapphus (om du har något lägenhetskomplex i närheten) Höra av dig till lokala katthem samt fråga lokala veterinärer om du får sätta upp en lapp hos dem(då känner också de igen katten om någon kommer dit med den). Gå också runt och prata med grannar, den kan ha gått in någonstans och blivit instängd (förråd, garage odyl)

Skrammel med nycklar osv fungerar bara om katten är i trädgården och det är nog lite chans för det med tanke på att den inte kommit in på två veckor.

Anmäl
2016-12-29 22:27 #4 av: Pia-69

Är katten chipad eller id-märkt?

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Anmäl
2016-12-29 23:13 #5 av: Belimas

Annonsera på vilse.nu, kontakta polisen och be dom ta emot en efterlysning, annonsera i lokala facebookgrupper (om du har det), i affärer där du bor och på eventuella officiella anslagstavlor. Om det finns veterinärer i närheten så kan du kontakta dom med och ge de en bild på katten så att de kan hålla lite koll om de skulle få in en upphittad och/eller skadad katt.

Anmäl
2017-01-01 01:53 #6 av: Alyssa

Du kan testa med sax och nyckel i fönstret men kom ihåg att båda måste vara av metall. Sätt upp lappar, kontakta polis och lokala katthem Hjärta

Blomma - Travhästen söker medisar! - Blomma
Sajtvärd för NyhedendomStenarSocialt stöd och Travhästen.
Medis på Huskatter och Råttor

Anmäl
2017-01-01 07:52 #7 av: Maria

Varför sax och nyckel i fönstret?

/Maria

Anmäl
2017-01-01 11:45 #8 av: Pia-69

Har heller aldrig hört talas om det, vad gör man med sax o nyckel??? 🤔

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.