Annons:
Etikett09-presentationer
Läst 1565 ggr
Shqiponja
6/12/17, 11:43 AM

Yoda

Fortsättning på: Athena

Då förra tråden nu nått över 110 inlägg startar jag upp en ny för att undvika lagg då tråden läses in

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Carmarino
6/12/17, 1:35 PM
#1

Ser fram emot att få läsa mer om Yoda och era äventyr tillsammans. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
6/12/17, 7:32 PM
#2

Sätter en tass här också, då jag vill veta hur det går i framtiden.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Shqiponja
6/12/17, 7:46 PM
#3

Idag har det varit full fart. Yoda har sprungit runt som ett yrväder hela dagen och gett oss många gapskratt. Lite sur blev han dock när han inte fick leka med en av garnbollarna. Han fick 2 att leka med men skulle bestämt ha den tredje också. Håller på att göra ett katt-tält och är inne på dom sista 4 delarna nu. Men nu Yoda har inte tålamodet att vänta. Varje gång jag sätter handen i vägen för att blockera och säger "min" så blir han jättesur och springer ett varv runt hela lägenheten för att sedan lägga sig på soffan mittemot mig och ge mig onda ögat. Börjar misstänka att han är lite bortskämd 😂

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/12/17, 7:52 PM
#4

Så synd att vi har vita väggar, hade en jättebra chans att få en underbar bild när Yoda klättrade upp till vår klocka idag. Men han smälter in i bakgrunden hela tiden

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/13/17, 6:35 AM
#5

Tänk, jag tror att du har lite rätt i dina misstankar. 😃Men jag tycker att Yoda har rätt att bli lite bortskämd, med tanke på hur hans första månader i livet var.

Av någon anledning fick jag för mig att du har vissa tankar på att måla om väggarna till en mer "yodavänlig" färg. 😉🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/13/17, 9:57 AM
#6

Ja, maken påpekar ofta att Yoda har mer leksaker än vad han hade under hela sin uppväxt. Jag har inga planer på att sluta göra leksaker heller. Yoda kommer vara bortskämd resten av sitt liv :D Det har du fullständigt rätt i. Väggarna här målas om varje åt eftersom färgen är av så dåligt kvalitet. Jag vet att min make och hans familj alltid hatat att måla om och dom är inte så duktiga på det. Jag har jobbat som målare en hel del och älskar att måla om väggar. Så när det blir dags att måla om det här året kommer väggarna att få en ljusgrön färg. Fortfarande ljus och lätt men det kommer tillåta mig att fotografera Yoda då han gör sina roliga lekar. Vi har nyss legat dubbelvikta i skratt efter att sett Yoda fånga en fluga som satt på klockan och sen hoppade han ner på soffan, lekte med flugan ett tag tills han bestämde sig för att äta den. Detta efter en ordentlig frukost med torrfoder, lite griskött, ost och vattenmelon

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Carmarino
6/13/17, 10:18 AM
#7

Kanske maken var lite mer rädd om sina leksaker än Yoda, så de varade längre. 😉

Yoda måste ju ha lite efterrätt också, och den fixade han ju galant på egen hand. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/13/17, 12:14 PM
#8

Nä, dom bodde 10-20 personer i ett litet hus, sov på golvet och hade knappt nog med pengar till mat. Leksaker hade han knappt och maten Yoda äter är garanterat bättre än maten maken åt då han växte upp. Ja, han är riktigt duktig. Lite mysigare med en fluga till efterrätt än kackerlackan han kom och gav mig för någon dag sedan ;)

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/13/17, 12:30 PM
#9

Skönt att både Yoda och maken har fått bättre levnadsvillkor med tiden.

Yoda hjälper i alla fall till med försörjningen så gott han kan. Tror nog att han tycker att kackerlackor är väldigt fina byten. Om inte annat så är de väl lite större än flugorna åtminstone. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/13/17, 12:52 PM
#10

Ja, maken tyckte att det var väldigt konstigt att Yoda kommer och gav mig en kackerlacka tills jag förklarade varför han gjorde det. Dessutom så får vi ju även hjälp med att kontrollera kackerlacksinvationen svågern drog med sig då han kom hit.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/13/17, 12:58 PM
#11

Det är ju så mycket bättre att ha en egen skadedjursbekämpare - och en giftfri sådan också - än att behöva anlita någon för dyra pengar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/13/17, 1:57 PM
#12

Ja, och mycket sötare också. Dessutom får han utlopp för sina naturliga jaktinstinkter

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/13/17, 5:00 PM
#13

Ham är ju så mysig!

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Shqiponja
6/13/17, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Elak telefon vill inte bifoga bilden

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/13/17, 5:20 PM
#15

Det är många som har problem med att bifoga bilder från telefonen.

Han ser ju ut att trivas bra med att "åka snålskjuts". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/13/17, 7:19 PM
#16

Haha, han åker alltid snålskjuts. Varje gång han ser mig ska han upp på axeln <3

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/14/17, 8:40 AM
#17

Dagens träning enligt Yoda: Jobba på smygattacker för att fånga flugor och sedan slicka bort halva mitt ansikte

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/14/17, 8:43 AM
#18

Då maken sover så är Yoda mer än villig att agera ersättare då det gäller pussar

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/14/17, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10
#19

Blä, blev så less på att telefonen inte ville bifoga bilden på vårat mys att jag gav upp och  gör detta inlägget från datorn 😛 Struntar i mysbilden, har istället bilderna som kom efteråt. Yoda lurade bort mig från min plats i soffan och skyndade sig att ta den själv. det blev en hel del segervarv för Yoda medan jag gapskrattade och försökte få nån bra bild. Sedan upptäckte han att någonting stack ut från den andra soffan. Inspektion är nödvändig. Sen måste soffan självklart få Yodas "Jag har besegrat dig" rutin. Han är så söt när han gör det 😍 Rulla runt ett varv och sedan upptäcka melonerna. Han försökte få tag i en, då det inte gick gav han snabbt upp och la sig på soffan. Soffan är ca. 180 cm bred. Så ni kan se att vår lilla älskling har växt en hel del ❤️🐱

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/14/17, 11:05 AM
#20

Det syns verkligen vem som är "herre i huset". 😃

Härligt att se hur frimodig och fin han har blivit hos er.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Shqiponja
6/14/17, 11:59 AM
#21

Ohja! Vi har jobbat väldigt mycket för att få fram hans "jag äger mitt revir" beteende. Det är så underbart att se honom självsäkert vandra tvärs över golvet och gnugga huvud och kropp överallt för att sprida sin doft. Satt och kollade på gamla bilder. En liten undernärd katt med spretig, matt päls och bortbrända morrhår. Sår över hela nosryggen och fläckar av päls bortryckta. Nu ser han ut och beter sig som en snart 9 månader gammal katt ska. Det är så underbart att få se honom växa varje dag

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/14/17, 12:12 PM
#22

Ja, det är en enorm skillnad på den första bilden du visade på honom, och hur han ser ut nu. Så gott att se.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/15/17, 12:23 PM
#23

Har idag beställt ett nytt halsband och en ID bricka. Det gamla halsbandet var inte långlivad då Yoda lyckades dra ner det från hyllan och massakera det

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/15/17, 12:26 PM
#24

Det märks att det är en rastlös tonåring ni har i huset. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/15/17, 2:03 PM
#25

Japp. Vi har nyligen haft en otroligt lång lekstund. Slutade med att vi båda låg utmattade och flämtade då maken kom hem. Efter lunch och en kort vila i solen så är han igång igen. Det är så underbart att se, jag känner mig så välsignad att få vara en del av Yodas liv!

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
6/16/17, 1:08 PM
#26

Åh, har börjat se resultatet av vår nya mat rutin. Har börjat byta ut ett mål torrfoder per dag med kött från slakteriet i huset bredvid. Bästa köttet som går att få tag på i hela staden. Jag har hjälpt dom med att översätta myndighetspost dom får från Tyskland och dom fixar ibland så att min post levereras till dom så jag slipper gå till postkontoret varje gång. Det finns inga postlådor här så varje gång ett brev kommer in så måste vi hämta det på postkontoret. Väldigt trevliga människor som jobbar på slakteriet och tack och lov så pratar några av dom engelska! Dom har ofta sett mig med Yoda och för ett tag sedan lät dom oss smaka en köttbit för att se vad vi tyckte om den. Yoda blev helt lyrisk och sedan dess har vi låtit han få en bit då och då. Så för någon dag sedan bestämde jag mig för att testa byta ut en portion torrfoder per dag mot en portion kött. Hans mage mår så bra av det, avföringen är bättre än den någonsin varit! Sen märks det att han mår bra mentalt av det också. Köttet han får har inget tillsatt salt och onda kryddor, det har enbart varit i en rök för att försäkra att alla bakterier och övriga saker(mask o.s.v) inte längre är en risk. Detta lämnar köttet väldigt saftigt och nära den naturliga smaken. Vi använder oss av "hunt, catch, kill, eat" för alla utfodringar utom frukost. Speciellt efter han återhämtat sig efter kastreringen. Då han efter detta fått en riktig bit kött istället för torrfoder eller blötmat så är hans beteende efter maten mycket mer naturligt. Han hoppar upp på soffan, sträcker ut sig, tvättar sig och sover. Vanligtvis brukar han komma springande till mig och försöka norpa åt sig min mat efter han ätit klart :)

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/16/17, 3:04 PM
#27

Som jag skrivit tidigare; han tror nog att han kommit till himmelriket, efter att ha varit i helvetet sina första månader i livet. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Shqiponja
6/19/17, 8:58 AM
#28

Vet inte varför, men började toknojja igår över Yodas livslängd. Är så orolig att vi inte ska få åtminstone 15-20 år tillsammans! Jag vet att Yoda är helt frisk, men jag är så orolig över genetiska sjukdomar som kan komma. Nackdelen med att inte veta bakgrunden från föräldrar och bakåt i leden. Jag vill aldrig någonsin förlora min lilla älskling 😢

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/19/17, 10:11 AM
#29

Det går ju aldrig att veta hur länge en katt lever - inte ens en kontrollerad raskatt. De kan ha dolda genetiska sjukdomar som inte visar sig förrän efter några år.

Tror nog att Yoda är så pass livskraftig att han kommer att leva rätt länge. Visserligen har han väl förbrukat ett eller två liv redan, men med din noggranna skötsel så finns det inget som säger att han inte kan leva till han är minst 15 år i alla fall. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
7/6/17, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#30

Sant, min OCD har spårat ut lite senaste tiden och alla möjliga mardrömsscenarion dyker upp i mitt huvud.

Så, till lite roligare saker. Yodas nya halsband har kommit fram och bara nån dag senare kom ID brickan. Han är riktigt stilig i det och tycker bättre om det än förra halsbandet. Detta har ett elastiskt band så han kan ta sig ur det ifall halsbandet skulle fastna någonstans.

Svågern har nu tagit sitt pick och pack och lämnat landet! Det är så otroligt skönt att han är borta. Tyvärr kom han tillbaka till vår lägenhet för att sova, men nu i helgen for han äntligen! Jag rensade bort alla saker han använt och tog Yodas filt och gnuggade den mot alla ytor svågern varit på. Jag och Yoda spenderade en hel dag med att få bort svågerns lukt från hemmet och ersätta den med Yodas lukt istället. Yoda är nu fri att vandra runt överallt i lägenheten dygnet runt och det är så underbart att se. TV bänken har gjorts om så Yoda har full tillgång till att klättra runt på den. Nu älskar han att sitta uppe på TV:n och titta ut genom fönstret. Fick världens härligaste bild då han lyckligt låg på rygg och njöt i flera minuter över att ha fått sitt hem tillbaka.

Däremot har jag lyckats skrämma honom ordentligt. Vi har legat och sovit mycket tillsammans på soffan vilket har lett till att jag fått nackspärr. Yoda märker såklart att jag har ont och är orolig. Igår var han så orolig att han knappt åt och jag fick försöka med alla trick jag kunde för att få honom att äta. Tillslut så fick jag honom att äta då vi 10 på kvällen satte oss för att äta middag. Jag tittade nöjt på Yoda som åt medan jag tog en skiva grillat bröd som maken köpt från grillen längre ner på gatan. Jag hinner bara ta en tugga och jag känner fisksmaken. I panik spottar jag ut brödet och kutar in på toan, gurglar saltvatten, borstar tänderna och spottar som en tok. Halsen börjar svälla igen och läpparna blir såriga. Yoda bara skriker i panik! Det tog 3 timmar innan jag kunde andas normalt och Yoda satt på min bröstkorg hela tiden för att vaka över mig. Tidigare under dagen hade ägaren till grillen fått besök av sin son som hade varit ute och fiskat, han bad sin pappa att grilla fisken åt honom. Det hade kunnat bli min död om jag inte lyckats upptäcka det i tid och svalt brödet. Idag gör kroppen extremt ont, halsen kliar och är irriterad och mina läppar ser ut som att jag gnuggat sandpapper på dom. Yoda ligger här bredvid mig och vägrar lämna min sida

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
7/6/17, 9:46 AM
#31

Så härligt att se hur avslappnad han är nu, med blanka ögon och så fin i pälsen. ❤️

Klart att han är orolig när du inte mår bra. Du tog ju hand om honom när han var sjuk, och nu är det hans tur att ta hand om dig. 🤗

Illa nog, men skönt att det inte blev värre för dig. Hoppas att grillägaren har fått sig en läxa nu, och lärt sig att allergier inte är att leka med. 😡


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
7/6/17, 3:38 PM
#32

Ja, han är så underbar när han tar hand om mig. Sista gången jag sov på soffan hoppade han upp på mig och väckte mig genom att slicka hela mitt ansikte så jag skulle sätta mig upp. Yoda har även idag fått sin egna lilla instagram, där bilderna enkelt kan laddas upp

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
7/6/17, 5:17 PM
#33

Så kul. Vad heter han på instagram?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
7/6/17, 9:59 PM
#34

yoda_the_cat_ary Han har redan fått en del följare av kattprofiler

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Shqiponja
7/6/17, 9:59 PM
#35

yoda_the_cat_ary Han har redan fått en del följare av kattprofiler

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
7/7/17, 8:42 AM
#36

Nu följer jag också honom. 🙂

Kan se på filmen att han har dresserat matte väl. 😃🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
7/7/17, 1:47 PM
#37

Ohja, visar mig raka vägen till matskålen! Han är för underbar <3

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
8/28/17, 9:43 AM
#38

Så. Instagram-namnet har ändrats till yoda.the.cat_ Nu har vi däremot stött på ett problem. Yoda är nu i en fas då han ÄLSKAR att tugga på allting. Vi försöker hitta någonting som vi kan rikta hans behov att tugga till, men det är svårt. Har suttit och kollat igenom massor av trådar på iFokus och det enda jag hittar är om råa kycklingvingar. Yoda älskar kyckling och ratar i stort sett all annan mat så det hade ju varit perfekt! Problemet är att här finns det ju inte samma koll på kycklingarna och risken för sjukdomar i rått kött är jättehög. Dom gånger vi ger Yoda kött så kokar vi det alltid först. Men att ge ett kokt ben, speciellt från kyckling skulle vi aldrig våga. Dessutom så har vi äntligen fått ordning på Yodas mage nu. Ett tag efter att han kom hit började hans mage reagera på det första fodret han fick. Vi har sedan dess med hjälp av veterinären sakta men säkert testat oss igenom olika foder för att hitta något bra. Diarrén försvann snabbt men magen var alltid lite lös. Vi har nu äntligen hittat ett torrfoder som han gillar och som hans mage mår helt bra av. Vi vill inte riskera att han får i sig någonting som kan göra hans mage dålig igen. Någon som har tips på vad vi kan ge Yoda att tugga på? Så jobbigt att se frustrationen i hans ögon då han inte får tugga på mina pennor eller våra kläder och händer.

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
8/28/17, 10:00 AM
#39

Min ena katt älskar att tugga på kartonger och papprullar (typ tomma toarullar), men det finns ju en stor nackdel med det - man har pappersbitar överallt. 🙂

P.S. Märkte inte ens att instagram-namnet var ändrat. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

ApanAnn
9/24/17, 12:00 PM
#40

Skulle torkad kyckling kunna fungera?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Shqiponja
9/27/17, 8:17 AM
#41

#40 Tänkte inte ens på det! Vet att han älskar torkat kött, ska definitivt prova med torkad kyckling 😄

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Carmarino
9/27/17, 3:48 PM
#42

Lilla söta gubben. Fast nu är han ju stora söta gubben förstås - ett år igår. Grattis! 🎁🎂🎈🌺❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shqiponja
6/18/18, 2:01 PM
#43

Yoda har tyvärr blivit sjuk nu och kommer att få somna in under veckan

Stolt "mamma" till katten Yoda

Carmarino
6/18/18, 2:28 PM
#44

Nej, vad tråkigt. 😢
Ni får försöka trösta er med att ni åtminstone gav honom ett gott liv de sista åren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
6/18/18, 9:00 PM
#45

Så ledsamt.😢 Men han har haft det bra hos er.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ApanAnn
6/20/18, 9:34 PM
#46

Nej, vad tråkigt!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: