Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 887 ggr
annakarin_li
2017-07-31 21:39

GPS till katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha er hjälp om GPS er för katter. Blir en lång presentation men så ni förstår mitt problem. Har ett litet problem när jag är på landet ( hemma i stan är alla innekatter). Micke ( svarta herrn till vä) går gärna ut i koppel och vill vara ute länge vid varje tillfälle. Han har även börjat att öppna nätdörr och smita ut. Molle ( herrn till hö) är försiktigare än sin bror. Trivs bra inne men är mycket orolig när brorsan är ute. Båda killarna flyttade hem till mig för snart 4 år sen från katthem och har blivit trygga. Mary flyttade hem till mig från katthemmet i januari. Har varit med om mycket och haft många hem innan mig. Som det är nu så är hon rädd för alla utom mig, har svårt för höga ljud och hastiga rörelser. Men har varit utekatt tidigare. Nu har hon börjat försöka ta sig ut genom nätdörren och försöker att trycka sig ut genom nätet på balkongen på landet. Varken Molle eller Mary accepterar koppel. Till nästa år om Mary är tryggare ska man då låta alla gå ut på egen tass? Kan ju inte låta en vara innekatt…. Nu är jag en " curling mamma" för mina katter och rädd för att de springer bort/ inte hitta hem/ blir utsatta. Såg att det finns GPS för katter över 4 kg. Har någon provat det? Är intresserad om det finns någon utan abonnemang…

Annons:
Pia-69
2017-07-31 21:55
#1

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

annakarin_li
2017-07-31 22:00
#2

#1 Tack! Var inne och tittade på länken, men den är 6 år gammal. Tänkte om det fanns nya varianter av gps som var lite mindre alternativt kanske billigare.

Pia-69
2017-08-01 10:36
#3

Okej! Hoppas nån annan här på forumet har nåt bra tips! Prova att ställa frågan på katter/utekatter i fokus också! 😊


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

[Forest]
2017-08-21 10:20
#5

denna kanske kan vara något?javascript:nicTemp();

annakarin_li
2017-09-08 15:28
#6

#4 och 5 tack! Ska titta närmare på GPS: erna ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: