Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 637 ggr
Carmarino
2016-11-19 18:44

Vådan av att ha kattsignal på mobilen

Har en mobiltelefon som jag sällan använder till att ringa med, och ingen brukar heller ringa till den. Så idag när jag höll på och röjde i klädkammaren hörde jag ett riktigt ynkligt - men högljutt - jamande och det blev bara värre och värre. Det lät som om katten var i en riktig knipa.

Kastade mig ut från klädkammaren och undrade vad som hänt med katten. Det visade sig att bägge katterna låg och sov i godan ro, och jag märkte att ljudet kom från ett helt annat håll. Det visade sig vara någon (förmodligen "Microsoft") som ringde till extratelefonen. Hade helt glömt bort att jag ställt in ringsignalen på "Två jamare", och den jamade riktigt ordentligt. Numera har jag bytt ringsignal, så att jag slipper tro att katterna är i fara om mobilen skulle ringa igen.Skrattar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2016-11-19 18:48
#1

Jag hade nog också fått panik om jag hört det jamandet. Klart att man kan skratta åt det efteråt men under tiden är man rätt skakis innan man vet vad det är som händer, i alla fall om man har katter själv. 😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2016-11-20 09:27
#2

😃🐱

Tur inte jamandet störde katternas sömn. 😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2016-11-20 09:29
#3

#2 Faktum är att den ena katten vaknade efter ett tag och började leta efter den där skrikiga katten. :-)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
2016-11-20 12:41
#4

😃

Upp till toppen
Annons: