Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 961 ggr
Vanja
11/28/16, 10:52 AM

Har du din huskatt försäkrad?

Ja som frågan lyder. 

har du din huskatt försäkrad? 

Om svaret är ja får du gärna skriva i tråden i vilket bolag och hur mycket det kostar :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Tjeja
11/28/16, 10:58 AM
#1

Absolut självklart!

Spelar ingen roll vad det är för ras eller inte, liv är ju liv oavsett och blir de sjuka behöver de hjälp! Veterinärvård som jag inte skulle ha råd med själv om jag inte hade min kisse försäkrad.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vanja
11/28/16, 10:59 AM
#2

#1 Nej veterinärvård är ruskigt dyrt utan försäkring! Men jag visste inte ens att du hade katt. :) Vad är det för en rackare? Har du bild? :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Maria
11/28/16, 8:14 PM
#3

Japp. Vi har våra två huskatter försäkrade i Folksam.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
11/28/16, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Jo, jag är en crazy cat lady förstår du!  😃

Nu har jag ju ingen bra kamera att fota med så det blir dassiga bilder men här är en på mina båda regenter. Den äldsta har gått över regnbågsbron 17 nästan 18 år gammal för ett par år sedan. Långsträckta lillbebisen har också hunnit bli pensionär vid det här laget och är 12 år nu.

Plutten är gärna herre på täppan och lägger sig högst upp på matte eller husse för att visa vem som är mest  och bäst på alla sätt och vis! Speciellt nu mer när han ju är ensam regent i ett alldeles nytt eget kungadöme!… Bara tvåbeningarna/tjänarna som är de samma.. å så lite av möblerna förstås.. det kungliga klätterträdet med tronen uppe i taket var ju tvunget att följa med också förstås!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vanja
11/29/16, 10:52 AM
#5

¤4 Åh vad fina de är! Vad härligt med katt, jag har själv funderat på att skaffa en. Men jag vet inte om jag orkar med att kattungetjafs, kanske lättare med en vuxen. Men samtidigt är de väl lite som att köpa grisen i säcken, man vet aldrig riktigt vad man får..

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Carmarino
11/29/16, 12:13 PM
#6

#5 Att köpa kattungar är väl i så fall mer att köpa grisen (katten) i säcken. Tar man  en vuxen katt från ett katthem så vet personalen där hur katten är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Vanja
11/29/16, 2:38 PM
#7

#6 Ja, eller så säger personalen i stort sett vad som helst för att jag ska ta med mig en katt hem.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Carmarino
11/29/16, 3:21 PM
#8

#7 Då har du valt fel katthem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vanja
11/29/16, 3:38 PM
#9

#8 Det kan vara så, har du några tips?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Maria
11/29/16, 3:50 PM
#10

Många katthem har kravet att man adopterar två om det inte redan finns katt i hemmet.

Det kan ju finnas någon katt som av olika orsaker adopteras som ensamkatt men det är nog inte så vanligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
11/29/16, 4:35 PM
#11

#7 Seriösa katthem, t ex de som är med i Svekatt, är väldigt angelägna om att katten ska trivas i sitt nya hem!

#10 Det brukar väl bara vara så om de adopterar bort en kattunge, som behöver uppfostring och sällskap? Många vuxna katter trivs bra med att vara ensam herre på täppan.

Carmarino
11/29/16, 4:50 PM
#12

#9 Nej, det beror ju helt och hållet på var du bor. Så jag föreslår att du kollar på Svekatt som eskils länkar till här ovan. Där kan du säkert hitta ett bra katthem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
11/29/16, 5:22 PM
#13

Vanja psst.. mina är adopterade i vuxen ålder och jag är så glad att jag adopterade "gammelgubbar" de är det goaste jag kunnat tänka mig. Visst med endel bekymmer som sjukdom och blyghet. Men det har man vetat om från början och fått stöd från katthemmet hur jag skall hantera osv och det har blivit jättebra!

Ett seriöst katthem ser till att varje katt får ett hem som passar den kissen och inte bara "ett hem" liksom. Man skall fungera i hop. Så ett seriöst katthem tar även tillbaka katten om man inte fungerar ihop så får man prova med en annan kisse med en personlighet som kanske passar bättre i så fall. Förutsatt att man själv försöker så gott man kan förstås, annars vill de inte placera en annan kisse hos en istället.

Jag adopterade vuxna just för detta som du också skriver, att jag inte skulle årka med en "kattungeslyngel" och jag känner att jag har valt helt rätt! Jag är ö'även övertygad om att göra samma sak igen längre fram. För hur söta kattungar än är så är de krävande på ett sätt som vuxna kissar sällan är. Det blir liksom andra saker som blir "bekymmer" då men det var saker jag orkade ta hand om och hantera liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Fridaaaa
12/4/16, 11:15 AM
#14

Yes båda i Folksam :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Rhonda]
12/5/16, 8:35 AM
#15

#0 Ja, i Agria. Låg premie men det är iaf något. Bondkatten Sara.

[lillelull]
12/6/16, 3:00 AM
#16

Jag har Agria på alla tre katterna (  kaninen är också försäkrad via agria) 🙂
Dom är i olika åldrar och den ena har det högsta beloppet på 120 tusen för han har lite sjukdomar och är även lite av en olycksfågel. 
De två andra har 60 tusen, alla har även medicin tillägg. 
Fast självrisk på 1900 kr och 15 % som rörlig. 
Har Agria kortet också så får 300 kr rabatt på  den fasta självrisken.
Allt som allt går det på 4177 kr om året för alla tre.

ApanAnn
12/7/16, 6:13 PM
#17

Jag har två huskatter som jag adopterade från Kattvärnet Haninge. Så glad att vi adopterade vuxna katter (ca 1,5 år) och inte ungar… Där var det inte tal om att bli pålurad några katter, utan de är väldigt noga var katterna kommer och att det går bra för dem. De är försäkrade i Agria eftersom vi tog över katthemmets försäkring. 2307 kr i årspremie för båda tillsammans. Det täcker veterinärvård upp till 50000 och mediciner 3000. Fast självrisk 1800 och rörlig 15%. Vi får en id-rabatt på 10% eftersom de är chippade och reggade.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

nypisnina
12/12/16, 11:32 PM
#18

Sveland, huskatten kostar ca 1560 per år. Är jättenöjd med bolaget, har haft det i flera år åt alla djur.

Siggebus
12/15/16, 6:53 PM
#19

Ja jag har Milton veterinär och medicin-försäkrad i Agria.
Valde 60.000 kr - fast självrisk 1900 kr och rörlig självrisk 15%.
Just nu betalar jag bara 841kr på ett år eftersom jag fick kattungerabatt på 30%, webbrabatt på 10% samt id-rabatt på 10%.

Wony
12/18/16, 6:11 PM
#20

Alla tre är försäkrade i Folksam med högsta veterinärsvården, minns dock inte vad kostnaden är eftersom det är sambon som har hand om försäkringarna, men vi har någon rabatt på dem pga att vi har andra försäkringar i samma bolag.

Annons:
Silver83
12/19/16, 6:33 PM
#21

Har mina försäkrade i Agria.

Calcifer
12/21/16, 12:58 PM
#22

Japp, båda i Folksam. Kommer inte ihåg exakt hur mycket det kostar, betalar kvartalsvis och har hemförsäkring genom samma så dras en klumpsumma bara. Men kanske runt 100:- i månaden i snitt per katt? Jag vet faktiskt inte. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Shqiponja
12/25/16, 4:07 PM
#23

Nej, då det inte finns försäkringar för huskatter där vi bor. Dock är veterinärvården otroligt billig här och jag har en ordentlig buffert samtidigt som vi i våran budget har utrymme för veterinärskostnader

Stolt "mamma" till katten Yoda

Maria
12/25/16, 4:42 PM
#24

#23 Var bor du då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Shqiponja
12/25/16, 5:10 PM
#25

#24 Albanien

Stolt "mamma" till katten Yoda

Maria
12/25/16, 5:18 PM
#26

Aha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
12/25/16, 9:01 PM
#27

#25 (OT - Va??? Vad gör du där? *nyfiken i en strut*) 🤪

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Shqiponja
12/26/16, 11:33 AM
#28

#27 Mötte min make genom ett onlinespel och han bor här. På grund av lagarna som nu är i Sverige så var det enklast för mig att flytta hit. Annars hade vi varit tvungna att vänta i nästan 2 år för att få bo tillsammans(trots att vi är gifta).

Full vaccinering, 4 kurer för avmaskning, pass, specialmat(min lilla älskling var extremt undernärd då min make räddade henne nu på julafton) och en ordentlig sele så vi kan ta med henne då vi far ut på en-dags semestrar blev det idag då vi var hos veterinären. Detta kostade inte ens 150 svenska kronor(oförsäkrad). Bufferten som jag har täcker ca. 30 fulla veterinärbesök plus att vi lägger undan pengar för minst 1 veterinärbesök varje månad.

Stolt "mamma" till katten Yoda

giffan
1/4/17, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#29

Alla mina tre är försäkrade.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: