Annons:
Etikett12-köp-sälj
Läst 1139 ggr
molbojse
2016-12-15 13:28

(K) Jag vill ha en kompis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag heter Plus. Jag är en hankastrat på två år som för några månader sen flyttade med mina tvåbenta föräldrar till en lägenhet. Då blev jag ensam och utvecklade en depression samt att min separationsångest blivit större. Jag har fram tills nu bott med kompis, först min halvbror och sen en gammelkatt.
Jag är i grunden en väldigt snäll, nyfiken, energisk och glad innekille som bejakar livet. Men även jag har bagage. Jag blev tagen från min mamma för tidigt så jag har aldrig fått någon vägledning hur man är katt och det gör att jag uttrycker det på olika sätt som får min mamma och pappa och slita håret av sig och pappa kommer drabbas av magsår snart för att de inte kan tillfredsställa mina behov på rätt sätt då de inte är katter. De kan heller inte komplettera avsaknaden av uppfostran som min kattmamma skulle gett mig och därför vill jag gärna ha en annan kattkompis hos mig som kan ge mig det.

Det viktiga för mig är att min nya kompis har lite pondus, är stabil i sig själv och tycker om att leka. Vad det är för kön på min kompis spelar inte så stor roll, liksom färg och päls. Det viktiga är att vi tycker om varandra! Min nya kompis får även vara något eller några år äldre än mig så jag kan ha en förebild när jag växer upp.
Mamma säger också att katten måste vara kastrerad, veterinärundersökt, ID-märkt, registrerad, försäkrad, avmaskad och fått full vaccination. Hon betalar därefter också. Hon kollar även katthem i närheten regelbundet.

Finns det någon där ute som vill bli vän med mig och min lilla familj för resten av sitt liv? Det är ingen stress att flytta hit, det viktiga för oss alla är att det ska fungera :)

- - - 
Kort sammanfattning för er som kanske inte orkade läsa:
Vi söker detta till Plus:
-Innekatt (ev. koppelpromenad om katten själv vill)
-Kastrerad
-Försäkrad
-ID-märkt (ser gärna både tatuering och chip men bara ena går lika bra) och registrerad
-Full vaccination
-Avmaskad en gång i livet
-Stabil och trygg i sig själv
-3-4 år och uppåt, EJ KATTUNGE
-Huskatt eller raskatt som gått ur avel är av intresse
Kön, päls och färg är obetydligt (även om vissa egenskaper är mer tilltalande än andra).

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
JennyME
2017-06-17 16:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vet inte om din annons är aktuellt längre men jag la precis upp detta: Beslutsångest å det grövsta men för min honas skull lägger jag ut en intressekoll. Obs flyttar enbart om allt känns 100% rätt! Svart kastrerad och id-märkt hona som fyller 3 år nu i juni, liten till växten, lite försiktigt men det keligaste du kan träffa på! Enda anledningen till min annons är att hon inte synkar men mina två övriga katter, äldre raskatter som inte är så lekfulla. Jag själv tar emot omplaceringar så kan inte ägna henne all uppmärksamhet tyvärr, så jag känner att hon förtjänar bättre. Ett lugnare hem med inte lika många djur, att få vara någons kelgris, inga småbarn eller hundar helst men annars är hon van vid kaniner etc. Hon är innekatt idag men önskvärt är att hon ska kunna gå ut, hon har bra jaktinstinkt. Skriv en rad eller ännu bättre ett sms för direkt svar. Har kattlådor, selar, borste, lite övriga tillbehör som kan följa med vid behov. Självfallet tar jag tillbaka henne om det inte skulle fungera. Hon finns i Borås

JennyME
2017-06-17 16:21
#2

Sms nr 0704885357

Upp till toppen
Annons: