Annons:
Etikett10-off-topic-ot
Läst 1120 ggr
fridanordqvist
2017-02-10 23:33

Dyr veterinärvård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej kattälskare! 
Nu har jag läst reglerna och kan inte hitta något som talar emot insamlingar, så jag hoppas på det bästa.

Det tar emot att ens behöva be om hjälp då jag inte tycker om att ta emot saker från andra människor utan en motprestation, men nu gäller det min älskade pälsboll så jag får svälja stoltheten och göra ett försök!

Det är så att vi åkte in till veterinären med Loke akut på tisdag kväll, och där är han kvar än. Jag kopierar in lite information från ett facebookinlägg jag skrev (Du hittar det i sin helhet här)
''Men det är så att min lilla pälsboll Loke är hos veterinären och har varit där sen tisdag kväll. Vi vet ännu inte vad som är fel, men något verkar vara fel med magen. Febern går upp och ner, han vill inte äta och verkar ha ont då dom känner på magen. Hittills är veterinärräkningen uppe i ca 21.000SEK, vilket då ger mig en självrisk på ca 7-8000 då jag har fast + rörlig självrisk.
Behöver dom operera honom stiger detta, ännu mer om det är något som sitter fast i magen och dom behöver ta ut detta..''

Här finns också ett inlägg i Kattgruppen på facebook med uppdateringar om Loke i kommentarerna.

Innan ni påpekar att man inte ska ha djur om man inte har råd så är jag medveten om detta, har tidigare alltid haft en större summa sparad på fondkonto för nödfall, men oväntade utgifter har ställt till det och jag är nere på noll även där :(
Jag har även sagt att om jag mot förmodan får in MER pengar än vad som krävs för självrisken så kommer jag skänka detta till lokala katthem, endera via direkt pengadonation eller genom inköp av kattmat, kattsand och leksaker som sedan delas ut.

Jag har både swish (0706044207) och paypal.  Jag hoppas ni förstår att jag gör allt för min älskade Loke och att jag inte på något sätt försöker lura er. Jag laddar mer än gärna upp bild på räkning alternativt kvitto på betalningen, samt bilder på prylarna som köps till katthem om det skulle komma in så pass mycket pengar. Vill ni ha andra bevis så säg till så ska jag försöka ordna även detta.

Annons:
fridanordqvist
2017-02-10 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Dessa är de uppdateringar jag fått i sms-format hittills. Mer uppdateringar finns som sagt i en tråd på facebook som jag länkat i orginalinlägget!

Tjeja
2017-02-10 23:51
#2

Vet inte om det är tillåtet här. Men oavsett hoppas jag och håller tummarna för att Loke får den hjälp han behöver! ❤️ har du hört talas om gruppen Änglakatten på Facebook? Sök där om du kan få lägga ut din insamling på deras sida!?!

Lycka till och krya på Loke!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

fridanordqvist
2017-02-10 23:57
#3

Jag har heller ingen aning, men det enda jag kunde hitta var ''

  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.''

    Tolkar inte detta som förbud mot insamling, men om admin säger ifrån tar jag självklart bort detta!
    Tack för tips om grupp, ska gå in och kika! ❤️

Valkyrija
2017-02-11 00:31
#4

Det är i nuläget okej att fråga om hjälp men om tråden eskalerar kommer jag att låsa den. Kontakta Snuttefonden eller liknande. De kan nog hjälpa dig. Varmt lycka till! ❤️

/sajtvärden

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

fridanordqvist
2017-02-11 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Då det kommit in lite pengar (ca 1160 😍) lägger jag även upp denna. Detta är då kvittot på den fasta självrisken samt direktregleringsavgiften, resterande självrisk, dvs den rörliga, kommer på faktura från Sveland senare!

Tjeja
2017-02-11 16:59
#6

👍 Skönt att du fått in lite till att börja med!

Hittade du änglakattens grupp förresten? Fått någon kontakt med dem? 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
fridanordqvist
2017-02-11 19:00
#7

Ja gud ja! Underlättar riktigt mycket för oss, då mamma och pappa inte heller har så mkt denna månad, utan vi får ta allt på kredit. Så tacksam för alla som hjälpt till!

Jag hittade den, men fick uppfattningen att det endast är för katthem osv? Kanske har fel, får kika lite noggrannare på det! :D

Tjeja
2017-02-11 19:57
#8

#7 de hjälper även privatpersoner som har svårt att få ihop till sina kissars veterinärkostnader så som jag förstått det. Så kontakta någon av sidans administratörer och  hör med dem. Berätta din historia så som du gjort här. :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: