Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 615 ggr
Mojma
2017-04-16 19:04

Hitta kattunge

Vi har raskatt men skulle även eventuellt vilja köpa oss en huskatt/bondkatt "vanlig " korthårig. Verkar vara svårt att hitta? Väldigt få annonser över lång tid på blocket. Vi har inte bråttom, utan undrar mer om någon har tips/ åsikter? Vet ju att det kryllar av dessa katter, men inte av annonser tyvärr.

Annons:
Mari
2017-04-16 19:06
#1

Kolla katthem! 

Djurskyddet Sveriges sida finns en lista med katthem som är ansluten till dem

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mojma
2017-04-16 19:32
#2

Har gjort det en tid men finns alltid vuxna, tyvärr vill jag inte ta en vuxen för det är så svårt att få 2 att gå ihop. Min katt är en hona på 4 år. Men ska hålla koll om de får några katt ungar.

Mari
2017-04-16 19:36
#3

De flesta brukar få in kattungar och då kan man sätta sig på kö så de hör av sig när de får in någon passande, alternativt att man får kontakta dem lite då och då för att kolla.

Jag jobbar på katthem och jag tycker faktiskt inte att det är svårt att få vuxna att gå ihop, visst är det lite pyssel ibland innan det går bra men det går oftast riktigt smidigt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

OberonsMatte
2017-04-16 19:40
#4

Köp inte huskatt från någon som är så oansvarig att de låtit sin huskatthona bli dräktig eller håller på med oregistrerad avel. Köp en huskattunge från ett katthem istället  så gör ni en god gärning samtidigt.

Sajtvärd Katter iFokus

ApanAnn
2017-04-16 21:36
#5

Se om det går att hälsa på hos något katthem i närheten och gå dit och prata med dem som jobbar där. Berätta lite om vad du söker och (viktigast) vad för hem du kan erbjuda. Många katthem har kö för kattungar, och det är inte alltid de ens behöver annonsera om dem. Fler vill adoptera en gullig kattunge än en vuxen katt.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: