Annons:
Etikett12-köp-sälj
Läst 665 ggr
tess03_
2017-05-24 19:57

Söker kattunge, hane

Hej.

Jag söker efter en kattunge, helst leveransklar eller snart.

Jag vill helst ha en hane som är van vid barn och går på låda. Tar gärna emot låda om det finns att få med till kattungen.

Han kommer hamna hos en ensamstående mamma (jag) till en 3 årig dotter. Han kommer bo i en 2a på 59 kvm med balkong som kommer vara innätat. Vi är hemma innan 15 om vardagar och är inte ofta borta om helgerna. Varannan helg är jag barnfri helt och helgerna mellan är jag barnfri torsdag kväll till lördag förmiddag. Blir alltså rätt mycket tid till att roa kattungen och ge den massa kärlek och gos.

Dottern gör aldrig djur illa och har alltid varit duktig med djur. Hade råttor ett tag som hon hanterade så bra och försiktigt. (Även haft katt).

Jag inser att det är föräldrar som ska ta hela ansvaret för djur, rätt så självklart. Så inga kommentarer om det tack och inga kommentarer om hur småbarn inte borde vara nära djur för ni känner inte min dotter och JAG vet själv hur hon är med alla sorters djur, som sagt; snäll och försiktig.

Söker i Tyringe och Hässleholm för att kunna lätt åka och titta på eller hämta kattungen. Pma bild, pris och info om kattungen.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

Annons:
vendelay
2017-05-24 21:03
#1

Varför inte bara åka till närmaste katthem och rädda en katt?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tess03_
2017-05-24 21:11
#2

Jag söker inte bara här. Letar efter kattunge på massor av andra ställen med.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

[[eskils_]]
2017-05-24 21:31
#3

Det finns kattungar på katthem också. Fördelen är att då är de vaccinerade, veterinärbesiktade, kastrerade och ID-märkta också. Så slipper ni ha besvär med de sakerna. 👍 Plus, som vendelay säger, att man gör en god gärning och är en bra förebild för sitt barn.

Fast många katthem vill att kattungen ska ha en kattkompis i det nya hemmet. Så då kan man antingen ta en till, eller ta en mysig vuxen katt som gillar att vara ensamkisse.

tess03_
2017-05-24 23:06
#4

Jisses… allt detta tjat på alla sidor man än söker efter djur på.  Vissa vill inte ta en äldre katt och andra vill inte ta katt från katthem och andra vill det. Jag vill ha en kattunge från en privatperson och det är inget fel med det! Admin f¨år gärna ta bort tråden då den inte gäller längre. Jag söker hellre på fb eller blocket då det inte finns många från skåne på denna sajt som säljer katter. Eller lås tråden men ta bort den helst. Tack för insläppet till sajten men jag går ur sajten nu och så hoppas jag att alla slitar lägga sig i och respekterar andras val! Bye.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

Upp till toppen
Annons: