Annons:
Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 573 ggr
[Carpinus]1
2017-09-20 09:14

Kattvän i Västergötland?

Någon, kanske främst i Västergötland, som är intresserad av att bli med (fler) katt(er)? Läste en blogg där en person önskar "bli av med" åtta kattungar, och kände att det kan vara risk för att de hamnar fel, så därför tipsar jag här. (OBS! Jag känner inte personen och är inte kattägare själv.)

https://www.trottosport.se/2017/09/19/med-veijo-berlin-och-katter-jag-garna-vill-bli-av-med/

Annons:
carlas
2017-09-21 01:46
#1

Tack för att  du uppmärksammat Carpinus! Det behövs!

Så är vi där igen 😢, trist, grymt och oansvarigt. Bloggare André Eklundh vill "bli av med" sina katter med kattungar och vädjar bloggläsare om hjälp, läs utdrag (mina fetningar, utom kattuppfödarens namn):

Till en helt annan sak. Jag vädjar er läsare om hjälp. Det var nämligen såhär att min sambo Jessica tyckte att vi skulle skaffa oss en stallkatt till gården. Jag var mycket tveksam till detta, dels för att jag inte riktigt gillar egoism, och katter är väldigt egoistiska och dels för att vår hund, Sture, ända sedan han var valp älskat att jaga just katter. Jag tyckte helt enkelt inte att det var jättelockande, men som kille i ett förhållande så är man alltid torsk när det kommer till sådana beslut så katt blev det.

Kattuppfödaren Mikael Sigetty kom så en dag till gården med sin kattbur. Öppnade burdörren och tog ut söta lilla Alice, hon var verkligen jättesöt och jag började faktiskt tycka om tanken med katt ändå, men …

När han tagit ut Alice ur buren så kom en annan liten parvell ut ur buren också. Det var Alice syster Alva som tydligen, bakom min rygg också blivit lovad boende här.

Typiskt Jessica tänkte jag och vart lite irriterad för en kort stund. Kattungar är väldigt lätta att tycka om och ganska kort tid efter så var jag väldigt glad vid våra små söta katter, men så var det ju det här med att det var märrar båda två. Ganska så snart så sa jag till Jessica att hon måste boka tid för sterilisering, jadå sa hon men det är lugnt, dom är inte könsmogna på ett bra tag. Tiden gick och jag sa till Jessica ytterligare några gånger och till slut så bokade hon ju då tid åt dom. Såklart krockade hennes bokning med att vi hade starthästar och tiden blev avbokad. Ni fattar vart jag vill komma…..

Katterna förlöste med en veckas mellanrum ungefär. Alice blev mor till fyra små knattar och Alva blev mor till två. Så nu sitter jag här och skriver med ett harem av katter runt mig. Från att jag inte ville ha någon katt så har vi nu åtta. Knattarna börjar snart bli gamla nog att flytta. Återigen så vädjar jag till läsarna att ta kontakt med Jessica om det är så att ni kan tänka er att ta emot dessa små söta knyten så att jag kan få lite lugn och ro i hemmet igen. …”

SLUT PÅ CITAT.

Den i bloggen uppgivna ”kattuppfödare” som levererat de två (enligt bloggen) ”märrarna”, dvs Mikael Sigetty, presenterar sig så facebook.com/mikael.sigetty (min fetning) :  ”är en snäll kille som gillar att resa helst med min dotter är stor vän av hästar och katter”.

TILLÄGG: Vore fint om möjligt att anmäla den typ av egoistiska, grymma och tanklösa ”kattuppfödare” och ”kattköpare” som blogg, facebook, tänkande och beteende uppvisar här. För att få stopp på dem, för katters skull.

Och ja Carpinus, här behövs sannerligen att reala ”kattvänner” ställer upp. Men vi dignar ju. Hoppas på det bästa… för katternas skull❤️

Magi-cat
2017-09-21 07:48
#2

"jag inte riktigt gillar egoism, och katter är väldigt egoistiska "

Men vilket snack! 😮😡

Sånt tur att han själv finns här i världen då, som motvikt till all egoism som finns….😐

Hoppas innerligt det löser sig med katterna. Och att de prioriterar att ta honkatterna till veterinären.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: