06. Kattmat

Vilken är bästa mjukmat och torr mat till katten?

2017-11-07 19:07 #0 av: Jarl

Vilken är bästa mjukmat och torr mat till katten?

Anmäl
2017-11-07 19:09 #1 av: Fridaaaa

Mjau och bozita blötmat. Måste inte vara för kattunge :)
Slopa torrfoder.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-11-07 19:29 #2 av: Jarl

#1 tack för snabbt svar

Anmäl
2017-11-16 10:08 #3 av: zayla

Läs senaste katt-tidningen från affären! Stod bra artikel om olika torrfoder.

Anmäl
2017-11-16 10:08 #4 av: zayla

Anmäl
2017-11-20 09:45 #5 av: Forest

3 var det en en tidningsbilaga som heter Katter? I den stod det lite om torrfoder och sen bra som komplement till blödfoder/mjukmat. Vi har torrfoder framme men ger kattungarna (som är intagna fd vildkatter) dom får blötmat 4 gånger per dag. Dom har redan börjat visa att dom gillar vissa våtfoder mer än andra. Jag vet att man ska undvika ge mat med fisk då det är en del utsläpp i haven, vi har allergi hos våran vuxna katt så här är allt fiskfritt. Jag rek mjau våtfoder, finns olika sorter och hittas lätt i vanliga butiker. 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2017-11-20 19:55 #6 av: Jarl

Handlar på ICA, Coop eller grangården. Dom har inte så stort utbud.

Men har köpt MJau blöttmat det är mycket vatten i! Men ska leta efter bozita

Anmäl
2017-11-21 08:48 #7 av: Fridaaaa

#6 Det är mycket vatten naturligt i kött. Är inte mycket mer vatten i mjausblötmat än vad det naturligt är i kött. Mjaus blötmat är en av de bästa på marknaden.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-11-21 14:54 #8 av: burmamys

Det ska vara mycket vatten i kattmat, katter har svag törstreflex och får i princip alltid i sig för lite vatten om de t ex äter torrfoder. 

Däremot kolhydrater och spannmål, som vete, betmassa, potatis, ris, och majs är onödig utfyllnad som används för att det är billigt. 

Mjau och Bozita är spannmålsfria blötfoder och därför bra mat för katten!Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.