Annons:
Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 724 ggr
zayla
2017-11-14 16:17

Över en natt, kattunge?

Hej!

Har en kattunge på lite drygt 4 månader och jag har försökt hitta någon som kan passa hemma hos mig en natt.  Men dessvärre har personerna (de jag litar mest på) svårt att göra. (måste göra en arbetsresa som inte kan avbokas)

Någon som har erfarenhet av hur en kattunge på 4 månader tål att sova ensam en natt. Hon får tillsyn och mat/vatten på kvällen och morgonen dagen därpå (sen kommer jag hem på kvällen) Men min tanke är att personen skulle övernatta så hon inte känner sig helt ensam. Min tanke är ju att inte få henne bli orolig när man inte är hemma mer tid än vanligt, så att hon inte får separationsångest. Vill att hon ska vara trygg även om en annan person kommer.

Hon är inte ängslig av sig utan lite tuff (riktig hoppjerka) men har hittills bara haft mig nära. Lekfull och äter bra. Hon klarar av dagarna själv när jag jobbar. Har "tränat" med att åka hem på luncherna den första tiden så hon ser att jag kommer och går. (gjorde så med min förra katt och det gick hur bra som helst, sen beror det ju på individuellt)

Tacksam för lite råd och tankar…

Annons:
Pyttelite
2017-11-14 16:58
#1

Jag tror att den som kommer att få det värst är du. Även om det är en kattungen kommer den att klara sig fint med den tillsyn du planerar.

Det är lite olika hur bra kontakt en kattvakt får med katten men nu är det ju bara över en natt så kissen kan vara lite avvaktande men det är rätt ok ändå.

Katten är ju van vid att du är borta på dagarna så helt ovan är den ju inte med att vara själv.

Som sagt var värst är det för oss kattägare att lämna katten en stund för vi både längtar ihjäl oss och oroar oss i onödan.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


zayla
2017-11-15 11:42
#2

Ack så sant!! 😃 Okej… svaret blev både bättre och not 😂 

Då vet jag hur jag får göra och så får man väl se sen den kääärliga hemvälkomsten: "vaaaar haaar du vaaaarit?" 

Tack för tanken!

Upp till toppen
Annons: