Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1105 ggr
Valkyrija
2018-04-26 08:26

Presentera era katter!

I denna tråd får ni gärna dela bilder på era katter och presentera dem! Hur kom de in i era liv, vad betyder de för er, har de några speciella personlighetsdrag? ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Helena1978
2018-05-13 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Asterix, som fyllde 16 år 24:e mars. Hamnade hos mig då min sambos morbrors katt fick en kull kattungar innan kastration. De var 4st i kullen, men det var kärlek vid första ögonkastet, såg dem bara några dagar gamla, men funderade i två veckor innan vi bestämde oss för att vi skulle ha honom. Var aldrig osäker på vilken kattunge vi ville ha, funderade dock igenom om vi skulle ha katt eller inte.

 Han är en högt älskad familjemedlem som vill vara med på allt.

Helena1978
2018-05-13 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tindra som blir 13 år i sommar, katten som kom in i mitt liv via blocket vid 13v ålder. En katt som är otroligt skygg, hon accepterar mig och min sambo, men om vi gör plötsliga rörelser så sticker hon som en avlöning. Jättegosig i bland när det passar henne, på hennes villkor. Det tog henne 6 månader att våga komma fram och äta och gå på låda samtidigt som vi var i samma rum, efter vi hämtat hem henne. Innan dess gick hon på låda och åt när vi var och jobbade eller på natten när vi sov. Har aldrig tvingat oss på henne utan låtit allt ske på hennes villkor. Hon trivs bra med Asterix.

VeilofElysium
2018-05-15 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bilbo (tidigare Laban) 1 år adopterades i lördags från ett katthem.

Han är väldigt social och hälsar på alla när de kommer in igenom dörren oavsett om det är någon han träffat förut eller en helt ny person. Han är också mycket social och följer med en runt över hela villan vart man än går. Det bästa Bilbo vet förutom att spinna och mysa med mig eller sambon är att kolla ut i trädgården på alla spännande djur och människor som går förbi och även rinnande vatten från kranar. Så fort kökskranen eller kranen inne på toaletten går igång rusar han dit och hoppar i handfatet om han kan. Han kör gärna in hela huvudet under kranen men jag lyfter alltid ned honom x) 

Har alltid velat ha hand om ett djur efter att min älskade kanin dog när jag var 15, nu 13 år senare kändes det som att det var dags och med aspekten att jag älskar djur och vill bidra till att så många som möjligt kan få ett bättre liv så kändes det helt rätt. Bilbo ska få en liten tjejkompis längre fram, kanske till hösten eftersom att han är lite för sällskapssjuk vad gäller mig framförallt om nätterna när jag behöver sova för att få arbetsliv och studier att gå ihop så känns som att han behöver sällskap.

serenas
2018-05-19 18:08
#4

Salem huskatt

Ratlings
2018-05-21 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Meeko, nu 8 månader gammal, flyttade till mig 4 månader gammal och hette då Findus. Han hade börjat attackera bebisen i familjen mer hårdhänt och dom og beslutet att han skulle få flytta. Jag gick i perioder där jag pratade om att köpa katt men hade aldrig tagit tag i saken då jag är hundmänniska och har en hund som var 50/50 om det skulle fungera eller ej… Trots detta tackade jag ja när jag fick erbjudandet att köpa honom - och hunden & katten är numera nära varandra.

Meeko är busig men en riktig myspropp, hans favorit saker i livet är att brottas med valpen, gosa och gå ut på promenader. Han lugnade sig märkvärdigt när han kastrerades och har blivit mer harmonisk, han har slutat försöka para sig med äldsta hunden och han har slutat krafsa på fönstret (numera skriker han bara vid dörren när han vill gå på promenad). Meeko är innekatt men vi går promenader alla 3 i koppel.
Han verkar tro han är mer terrier än katt. Han älskar klickerträning och håller på att lära sig tricks och nosework.

Han är, trots att jag är hundmänniska rakt igenom, mannen i mitt liv. 😍

// Lise
When nothing goes right, go left!

Linicon
2018-07-16 02:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Lucifer! Han är två år på fredag och har bara bott där han föddes innan oss tills han blev 12 veckor. Han är ett riktigt busfrö med enorm energi, undrar ibland om han sover alls haha, håller oss vakna gör han i alla fall! Han fullkomligt älskar mina föräldrars 11-åriga katt, även om det inte verkar vara ömsesidigt (sur utekattgubbe haha) men det bryr inte han sig om! 😉 

Var tveksam innan jag skaffade katt om det var värt att mista lite frihet osv, men ville verkligen ha en då jag växt upp med katt och saknade det så fruktansvärt. Men nu kan jag konstatera att det är värt varenda gång man inte kan åka iväg för man inte hittar kattvakt, för han ger så mycket mer tillbaka. Min lilla prins ❤️

Annons:
tiger tok
2018-07-22 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Presenterar stallkatterna då.. Gammelkatten heter Sotis, en helt och hållet kolsvart huskatts dam. Världens snällaste diva, som ihop med en annan katt kom till gården och tillbringade mer och mer tid där, till slut sa ägarna att vi kunde ta katterna, och det gjorde vi så gärna! Hon är otroligt trevlig och snäll, men börjar tyvärr bli till åren. Ove, den busiga tonårskatten! Han flyttade in när vi var tvungna att ta bort katten som hade kommit med Sotis, för Sotis jagar inte! Han är svart och vit, och väldigt social och lekfull. Det lär bli en till katt som kompis till Ove inom snar framtid, iom att Sotis inte riktigt uppskattar hans lek-attacker..

Loka03
2018-08-30 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kul tråd! Här är Nicke. Han är 8 år och har bott hos oss i 7 år. Han kommer från Stockholms katthem då han blev hittad vid en hundklubb kan man säga. Han hade då varit ute under den kallaste vintern och de hade hittat ett bo han hade gjort av sin egen päls. Vi vet inget om Nickes första år. Men han är på riktigt den snällaste katten jag någonsin träffat. Som en stor nallebjörn. Han vill gärna bli klappad, han gillar när man håller på med hans klor/trampdynor, han sover bredvid mitt huvud nästan varje natt och han känner till och med av när jag har t, ex mensvärk. Då kommer han och trampar på t, ex ryggen och lägger sig sedan nära och värmer. Efter vår hund dog för ungefär 3 år sedan så har jag kommit Nicke på ett allt mer djupt plan. Jag hade också väldigt svåra perioder från 11 års ålder tills nu (är 15 idag) kan man säga. Och han har verkligen funnits där och vi har blivit riktigt bra kompisar!🙂

Älskar honom❤️

(Bilden är tagen av min syster😉)

Are humans real?👽👽👽

VeilofElysium
2018-08-31 01:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den här bilden är så typiskt Luna xD 

I alla fall så är hon adopterad från katthem då knappt 9 månader gammal nu fyller hon snart 1 i oktober. Hon var redan från början supergosig och social och spann väldigt högt för någon så liten. Min sambo kallar henne lillgrisen pga det xD Hon hade det lite tufft i början när storebror Bilbo inte var så snäll men hon lärde sig säga ifrån och nu är de bästa vänner. Hon har inget intresse av att gå ut alls utan tycker mest om och kolla på Laban när han är ute eller när ett rådjur dyker upp. Det är ju mycket fascinerande att se! Den bästa hon vet är dock sin mamma (mig) hon följer efter mig överallt och sover alltid intill mig. Befinner jag mig ett annat rum så gråter hon.

serenas
2018-09-15 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Semlan huskatt..4;år

serenas
2018-09-16 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Salem 13 år

serenas
2018-09-16 00:00
#12
serenas
2018-09-16 00:08
#13

#11# salem är min första katt. Som jag fick när jag var djup deprimerad och inga mediciner hjälpte. Han är mer som en hund än en katt . #10# semlan hon är min 4 e katt i ordningen . hon är fyra och är mer vild än tam. Hon vill aldrig vara still. Hon kan vara skygg mot främlingar . bägge är innekatter. Ha

Annons:
Upp till toppen
Annons: