Annons:
Etikett20-kattprylar
Läst 795 ggr
Iza.Vampire
2018-05-18 05:47

Halsband

Hej, undrar om någon har tips på katt halsband och var man kan köpa dem? :D 

Min lilla tjej brukar fastna med halsbanden i munnen och runt huvudet  ibland när hon tvättar sig och börjar rulla runt för att försöka få bort det, har det endast på henne när jag är hemma så jag kan hjälpa när det händer så hon brukar vara lugn när jag väl kommer till henne. 

Tränar henne för att kunna gå ut i sele och kunna ha halsband om det skulle behövas senare av någon anledning och vill inte att hon tar skada på vägen dit!

Annons:
Rafflan
2018-05-21 01:07
#1

Troligen sitter halsbandet för dåligt om hon kan fastna med munnen i det och få av sig det, se till att spänna halsbandet lagom hårt, och viktigt med säkerhets utlösa så katten inte kan fastna och skada sig.
Personligen är jag anti halsband inomhus då det känns som en onödig risk att dem kan fastna och skada sig.
Träna istället att ha halsband och sele på när du är hemma och har koll, och inte annars, skulle jag tipsa om :)

Iza.Vampire
2018-05-22 00:08
#2

Självklart är jag alltid hemma när hon väl har det på sig, har marsvin här hemma så hon har halsband mest för att de sak höra när hon kommer, när jag inte är hemma får jag fixa det på annat vis. 

Och jag kan förstå vad du menar :) 

Men tack för tipsen!! :D

[[eskils_]]
2018-05-27 19:19
#3

Håller med #1.

Jag har aldrig halsband på mina innekatter. Tror de trivs bäst med att vara naturliga. Tycker synd om katter som har halsband med bjällra.

[Forest]
2018-08-12 12:17
#4

Vi har halsband på våran inne katt då han smet ut (mitt fel) så därför har han sitt halsband på sig dagtid. Vi har säkerhetshalsband det ett halsband som öppnar sig om dom skulle fastna. Köpt det på öob

Upp till toppen
Annons: