Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 568 ggr
Linicon
2018-07-15 20:02

Dyrt veterinärbesök

Hej!Jag var in till veterinären igår med min 2-åriga hankatt. Vi kom dit vid fem och då gjorde de en snabb koll på 5 minuter där de klämde lite på honom och sedan fick vi vänta. Efter 6 timmar fick vi komma in igen och de klämde lite till och lyssnade på hans hjärta och konstaterade utifrån symptomen att han nog har FLUTD. Vi fick då med oss smärtstillande för ca 5 dagar och en feliway classic för att minska hans stress. Notan på detta landade på 5000 kr, försäkringen täcker ju en del av det men undrar ändå om inte det är väldigt mycket? Totala tiden han blev undersökt var max 25 minuter med första och andra kollen liksom. Har tänkt att det kan vara för att det var helg och vid andra kollen var det även kväll/natt. Men har ändå svårt att rättfärdiga det här priset. Vad tror ni? Vill klargöra att det inte handlar om snålhet eller något sådant, tycker andra att det låter rätt så är det ju så såklart. Men tyckte bara det lät väldigt dyrt. Särskilt med tanke på att ingen annan undersökning än att känna på honom och lyssna på hjärtat gjordes.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-15 20:05
#1

På Ultuna kostar det drygt 3000 att bara komma innanför dörren på jourtid.

Så det drar snabbt  väg tyvärr.

Stolt ägare till fem La permer

Wony
2018-07-17 08:56
#2

Dit vi har gått har de alltid haft en extra avgift för jourtid, och alla åtgärder/undersökningar kostar extra om det är ett akutbesök. På ett av de ställen vi går till kostar allting dubbelt på jourtid…

Maria
2018-07-17 09:54
#3

Jag tror det är en normal nota.

Den bör ju vara specificerad så att ni kan se vad som tagits betalt för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: