Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 650 ggr
vegasol
2018-08-25 08:45

2-3 hanar

Jag har en hane på ca en åt och en hane på 4.5månad o ska skaffa en till,så jag undrar om jag ska ta en hane eller en hona . Jag ska givetvis kastrera bägge. Men för att undvika oroligheter mellan katterna,så vad skulle ni rekommendera? Och vad har ni för erfarenheter?

Annons:
MonicaLagerquist
2018-08-25 09:06
#1

Jag skulle skaffa en hane till.

Stolt ägare till fem La permer

Pia-69
2018-08-25 10:40
#2

Jag har haft 3 katter samtidigt, två hanar och en hona, samtliga kastrerade. Det var inga som helst problem, flocken var harmonisk.☺ Jag tror det beror på individer och boendemiljön huruvida de går ihop eller inte! 😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Rafflan
2018-08-27 01:34
#3

Jag skulle kastrera dem 2 du har innan jag tagit hem en ny, annars finns risk för revir kiss markeringar, så bäst att kastrera dem och sen skaffa en ny. Enligt min erfarenhet spelar könet inget roll om dem är kastrerade, är dem okastrerade skulle jag ha alla av samma kön

[Forest]
2018-09-19 09:26
#4

Jag hade kastrerat och inte skaffat en till 🙂

Men eftersom du vill det så tror jag inte det spelar så stor roll på hane eller hona eftersom den sen med kommer kastreras.

[[eskils_]]
2018-09-20 13:25
#5

Rekommenderar att kastrera de katter du har först, innan du skaffar en till. Detta för att minska risken för revirstrider.

(Är den ena katten ett år gammal? Du skriver "en hane på ca en åt".)

Upp till toppen
Annons: