Annons:
Etikett06-kattmat
Läst 858 ggr
Lïvonë
2018-12-15 22:16

Kattunge vill inte äta kattmat

Hej! Min kattunge, som snart är fem månader, är inte intresserad av kattmat överhuvudtaget. Han har alltid haft problem med maten, vi var tvungen att stödmata honom med kattmjölkersättning långt efter hans kullsyskon hade börjat äta torrfoder, och när han hade lärt sig lapa visade han inget intresse för någon annan mat än mjölk. Det var först efter jag bjöd honom på lite riven ost som han har börjat äta fast föda, fast bara människomat. Hans favoriter är ost, köttbullar, köttfärs men han tigger över all mat, lussekatter, chips ( jag vet att detta inte är bra för katter) mm. Har någon något tips hur vi ska få honom att äta kattmat?

Annons:
Namiko
2018-12-15 22:39
#1

Eftersom han äter köttfärs så kanske färskfoder skulle fungera. Kanske utblandat med köttfärs till en början för en mildare övergång.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

kalindas
2018-12-15 22:40
#2

Gillar han köttfärs så köp Mush till honom.
I min värld är det bara bra att de låter bli torrfodret.

/Elisa

[Forest]
2018-12-25 15:18
#3

Ni måste läsa på lite för lök och russin är giftigt. Äter katten färs så kan man köpa färskfoder som andra tipsat om mush bullar är inte så blöta som vissa färskfoder kan vara. Det skulle säkert eran gilla och med det får den i sig vitaminer o sånt en katt behöver. Vi har katt som ratat mängder med blötmat i flera år. Han rata det i ca 6 års tid åt bara torrfoder 😒Jag köpte hem olika sorter men inget dög det var ren slump att jag såg ny sort så köpte hem en låda med 12 påsar i o dessa har smakat våran herre i 1 år nu. Vi köpte hem varje vecka olika i flera års tid ratade mat fick fåglar och igelkotten (sommaren) samt en granne. Så ge inte upp rätt som det är duger någon mat. ☺

[[eskils_]]
2018-12-27 16:41
#4

Köttbullar och chips är ingen mat för en katt. De ska inte ha salt och kryddor.

Det finns särskilt kattmat för känsliga magar, t ex Bozita sensitive diet stomach. Fråga en veterinär eller i zoo-affären.

vinylsamlaren
2019-01-23 03:39
#5

Jag har fem katter… fyra tjejer och en kille. En av dom älskar bara torrfoder… de andra fyra föredrar burkmat/blötfoder.

Upp till toppen
Annons: