Annons:
Etikett15-tips
Läst 952 ggr
Pretty_good
2019-02-22 02:30

Stora kattlådor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill bara informera om hur Ni tillverkar Er egen kattlåda, då de som finns att köpa inte är tillräckligt stora. Jag köpte en stor back för murbruk på "Biltema" Sågade sedan ner ena kanten så det ska vara smidigt för katten att gå ur och i lådan, som jag sen tryckte fast special-list runtom som egentligen är till bilar.

Annons:
ApanAnn
2019-02-22 12:42
#1

Snygg konstruktion! Tyvärr har jag en ståkissare…

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Pia-69
2019-02-24 11:22
#2

Bra tips där! Men jag har också en ståkissare, eller rättare sagt så markerar han revir inne i toa lådan emellanåt, hade jag inte haft huv på lådan då så hade jag fått skura väggarna i badrummet…😂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Wony
2019-02-26 08:29
#3

Vi har köpt en 55 liters plastback och haft som kattlåda. Det funkar bra rent generellt, dock har våra katter en vana av att krafsa extremt vilt så att ej stelnade kiss- och bajsklumpar flyger upp på väggen och fastnar i tapeten så vi föredrar de med huv! Den bästa vi hittat hittills är Catit Jumbo som har gott om plats för tokiga grävgalningar.

nybörjareperser
2019-03-29 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Smart kattlåda. Dessa kattlåor med öppning i taket är bra för stå kissare. https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.94.5255/savic-kattlada-hop-in-mocca

[Forest]
2019-05-01 20:29
#6

Jag har gjort kattlåda med stor plastlåda locket gjorde jag hål i och har även liten matta på locket som stoppar vörsta sanden. Jag har arbetskamrat med 2 katter som jag gav förslag till (bor litet) med ha två lådor på varandra då ena kan kissa på golvet om matte/husse inte tar bort bajsen. Så hon har en stor plastlåda med öppning på sidan och den över öppen låda. Hon säkrar lådorna med elastisk spännband 😁 Så nu har dom 2 lådor på samma yta och gav även förslag om byta sand i ena lådan för se om det hjälpte fröken med skätta över bättre. Bra tips ts 👍👍👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: