Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 416 ggr
Catlady91
2019-07-23 14:28

Skaffa katt innan flytt

Hej! Jag har nu börjat titta på kattungar, och några är leveransklara nu och några om ett par veckor 😊 Nu är det så att jag ska flytta till en större lägenhet, men vet inte riktigt när. Antingen i början av augusti eller i början av september. Det är en flytt två dörrar bort, så det är en lägenhet emellan. Så en väldigt liten flytt 😜 Är det någon fara att skaffa kattunge före flytten, eller bör jag vänta?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Namiko
2019-07-23 15:31
#1

Jag hade inte velat skaffa katt så nära inpå en flytt. Det är nog jobbigt att flytta till ett helt nytt hem, att sen behöva flytta igen direkt och allt vad flyttar innebär med stök och rörelse både innan och efter så är det väldigt mycket onödig stress i en redan jobbig period av kattens liv. Då är det bättre om du kan vänta med att ta hem kattungen tills du fått ordning i nya lägenheten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

kara_murray
2019-07-23 15:35
#2

När jag skaffade min första katt så bodde jag hemma fortfarande men samma dag som jag hämtade henne fick jag lägenhet… Så efter ca 2-3 veckor fick jag och min katt flytta till egen lägenhet. Kanske inte helt optimalt men det funkar. Ta det bara lugnt i flytten så går det bra med kattungen oxå!!!

Catlady91
2019-07-25 15:42
#3

Vad händer om man tar en katt som är 10-11 veckor? Bara nyfiken fråga

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Pyttelite
2019-07-25 20:28
#4

Man begår ett lagbrott om man separerar kattunge från mamman före 12 veckor om det inte finns medicinska skäl. En kattunge behöver sina 12 veckor hos sin mamma. Du kan få anpassningsproblem som först märks senare under kattens fortsatta uppväxt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: