(S) Kastrerad 3 årig hane
Jag hjälper min vän att omplacera hennes katt, hon räddade honom som kattunge i Malmö när hon jobbade som vakt i någon park där. Nu har hon bytt karriär och jobbar inom militären vilket innebär att hon reser en del och är borta långa perioder + att hon har tjänstehund vilket försvårar hennes katteri och hon känner att hon måste hitta ett nytt hem till Leo.
Han är 3 år, kastrerad och lite blyg. Jag vet inte vad hans färg heter men han är grå-brun och vit. Mycket söt (som alla katter är.) Bilden är från när han var liten, jag har tyvärr ingen annan. Han finns i nordvästra skåne, kontakta mig så kan jag vidarebefodra kontakten.
Pris: 500 kr (symbolisk summa med andra ord.)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Färgen heter bruntigré med vitt.
Lägg in det på Djurannonser i fokus.
Bra att Leo är kastrerad! Är han även vaccinerad, id-märkt och registrerad? Tipsa annars om att det är lättare att omplacera en katt där alla dessa saker är gjorda. Söt kisse!
Jag är ganska säker på att han även är id märkt, regristrerad och försäkrad men jag är inte helt säker därför ville jag inte skriva det i annonsen.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Nu är jag helt säker på att han är allt detta! Vaccinerad glömde jag fråga om dock.
Just nu bor han hemma hos mig då han inte kunde bo kvar i hans förra hem (min vän hade honom i ett annat tillfälligt boende.) Han är en mycket trevlig, tystlåten herre som gärna kommer och stryker sig mot ens ben. Han och Findus fräser lite åt varandra men inget värre.
Min vän vill att han kommer till ett ställe där han kan gå ut som han vill.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Måste uppdatera tråden med att fina Leo är en mycket trevlig katt! Det märks att han och hans matte har flyttat en del för han har snabbt funnit sig tillrätta. Leo är både busig och kelen, han kommer jämt och stryker sig mot ens ben och vill gärna ligga i sängen och sova. Vill han att man ska vakna så ställer han sig vid huvudkudden och spinner som en tok, alternativt trycker tassen på axeln tills man reagerar.
Här är hans mattes annons: http://www.blocket.se/angelholm/Leo_47881653.htm?ca=23_16&w=0
lurvponnyn.vimeddjur.se