Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 12-köp-sälj
Läst 1305 ggr
dreendo
0

(s) Kastrerad 2årig hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Världens finaste katt söker nytt hem omgående! Katten heter Issa och är en kastrerad samt chippad honkatt på 2 år. Issa är en småväxt katt vilket gör att hon har mycket av kattungeutseendet kvar, hon är sköldpaddsfärgad och som tur är är alla tassar vita vilket gör klorna mycket enkla att klippa då de är helt genomskinliga. Issas mamma är norsk skogskatt och pappan vanlig bondkatt. 

Issa är väldigt lugn, men gillar självklart att leka när matte eller husse är hemma. Det allra bästa dock tycker hon är att ligga bredvid en i soffan och bara mysa. Issa har växt upp som innekatt och är därför lite försiktig av sig vad gäller världen utanför och andra katter. Jag tror dock att hon skulle trivas mycket bra som utekatt om introduktionen till världen utanför sker lite i taget, så att hon inte kommer vilse och hinner vänja sig (hon har bland annat varit ute lite vid min sommarstuga och det har funkat fint). Hon är van vid att vara ute i koppel. Att förbli innekatt skulle inte heller vara något problem eftersom hon trivs mycket bra med sin lugna tillvaro inomhus. Det nya hemmet kan antingen vara ett nytt permanent boende, alternativt någon som vill ha henne på foder under 2 år (med möjlighet till att behålla henne därefter om man vill det).

Issa och jag bor för tillfället i Göteborg men det nya boendet behöver självklart inte vara här i stan! Pris: 500 kr (det viktigast är att hon hamnar hos någon som tar väl hand om henne).

Kontakta gärna mig via mail om ni är intresserade eller har frågor: rebecca_budell@hotmail.com