Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 1600 ggr
IdaL
0

Kattfoder?

Hej!

Nu är jag ute i foder-djungeln igen och behöver hjälp! Jag skulle vilja ha tips på BRA foder som man kan köpa i stor-pack, gärna 8kg eller 20/25kg på någon online sida.

Har just nu Cangan torrfoder hemma men det finns tyvärr bara i ganska små förpackningar och hittar ingenstans jag kan beställa. Har nämligen 5st katter så det går en del foder, vill helst att det ska räcka lite innan jag måste springa och köpa nytt. 

Något som innehåller mycket kött och lite spannmål, svenska sidor uppskattas!

Fridaaaa
0

Applaws 🙂 Det har jag, spannmålsfritt, och finns i 7,5 kg säck.
Köper från grizzlyzoos hemsida eller zooplus.dk (finns på den svenska sidan med)

Acana och orijen är med bra. Taste of wilde med ha rjag för mig 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Elinors]
0

http://animail.se/ har en del foder. De levererar hem till dörren gratis med :) 

Vilket foder som är bra eller inte har jag dok ingen koll på ;) Min hane äter RC urinary eftersom han har haft njursten. Mina honor äter Brit.

Fridaaaa
0

#2 Nja det ingår ju i frakten, precis som på zooplus 🙂

[Elinors]
0

#3 Leveransen menar du? :) Köper du över 500kr blir det gratis frakt. Och köper du över 8kg kattmat blir det oftast över 500 :)

Fridaaaa
0

#4  Såhär står det på hemsidan:
http://animail.se/kundservice/fraktvillkor

[Elinors]
0

Ja? Gratis hemleverans vid köp för över 500kr :)

Fridaaaa
1

#6 Ja utan kvittens ja. Jag trodde du menade med kvittens, alltså att man måste ta emot det 🙂 Uppfattade dig fel helt enkelt.

IdaL
0

Appalaws gillar tyvärr inte mina.. Har kollat lite på taste of wild och funderar på att köpa hem det!

[Elinors]
0

#7 Haha, lugnt, fattade nog dig lite fel också, så det går jämnt ut ;)

Fridaaaa
0

#9 😉 Lätt hänt 😛

Jourhemmet
0

Porta 21 sensible? 799:- för 22,7 kg eller 429:- för 10 kg. Alla katter älskade fodret här hemma men en av jourkatterna verkar inte tåla något som finns i så han spyr av det. Mycket synd för det var som sagt mycket uppskattat av alla katter.

IdaL
0

#11 Jag har kollat på Porta 21 sensible fodret och funderar på att ta hem det. Men har också hört att några kräkts av det och har en tjej som är lite känslig i magen så vet inte om jag vågar chansa..

Jourhemmet
0

#12 En katt av nio kräktes här hemma så chansen är  stor att det fungerar hos dig. Den katten tål inget av de helt spannmålsfria fodren med hög kötthalt (jag kör med Eukanuba och det fungerar) Köp en liten påse att börja med, maten är just för känsliga magar.