Har sett det innan, tycker det är så hemskt 😭 Lika hemskt som när dom färgar deras pälsar i massa olika färger.. Förstår inte varför man bara inte kan nöja sig med djuren som dom är?! Skulle aldrig drömma om att ändra något av mina djur..
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
alldeles för kontroversiellt för lilla sverige😉
Sajtvärd på Perser iFokus
Varför ändra på något som redan är perfekt? 😉
Sjukt.
När det gäller att färga pälsen på djur så anser jag att så länge färgen inte är skadlig för djuret så är det helt ok. Finns färger nu som är som karamellfärg typ och försvinner efter ett par tvättar. Men att tatuera sina djur och åstadkomma dom smärta det är förjävligt :(
Tänker man tanken på att färga sitt djurs päls, skall man inte ha med djur att göra.
Djur är djur o inget annat.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Jag håller med #5
Att färga med giftfri färg kan vara okej. Men tatuering gör ju somsagt ont & det är helt sjukt att folk ens vågar att plåga sina katter på det viset.
Varför skall man färja djur?? Nej de är inte ok helt sjukt. De finns smink dockor att leka med.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Tycker inte heller man färgar sina djurs päls.. Vare sig det är giftfritt eller ej 😮Det är djur, inte några leksaker! Min filosofi är att behandla djuren så nära deras naturliga beteende/miljö som möjligt, tror att dom mår bäst så.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Nu har ju jag aldrig påstått att jag själv vill färga mina djur men som sagt färgar någon sin pudel rosa eller klär den i balletkjol så gör det mig inget så länge det inte skadar hunden. Har själv faktiskt målat hovarna rosa på hästen med speciellt hovnagellack och det blev skitfint ;)
fast läser man artikeln så står det att djuren är nedsövda under tatuerandet, så ont har dem inte. detta är en ren fråga om oetik, inte ifall djuret lider av att man gör det för dem känner inget.
Men när de vaknar upp måste de ju göra ont? Minns ju själv hur öm man var den första veckan efter man tatuerade sig
#11 & #12 Ja när de vaknar gör det säkert ont, och sen är det ju infektionsrisk? Då ska man ha tratt och grejer på stackarn precis som efter en operation och då känns det faktiskt som att djuret plågas helt i onödan… Inte okej enligt min mening :/
har också tatuerat mig, öm är man väl inte men kliar. fast dem har nog mer ont av en kastration. man ska komma ihåg att katter också har en helt annan smärttröskel än vi människor och en annan sorts hud. OBS missförstå inte, jag vare sig stödjer eller inte stödjer detta.
#14 Man kan vara öm/ha ont efter en tatuering, kan bero på många saker och alla är olika. Sen tycker jag inte man kan jämföra en kastration, som oftast är ett nödvändigt ingrepp för kattens bästa, med en tatuering för syns skull.
men jag jämför inte orsaken till utförandet med kastration, jag jämförde bara det fysiska lidandet, skrev ju att det snarare handlar om en omoralisk handling. precis det du menar är skillnaden mellan kastreing och tatuering. att tatuera katten är en omoralisk handling, men ger inte mer lidande än en kastration.
Man har ont efter att man tatuerat sig och på många kliar det som f*n, helt onödigt att utsätta katterna för det!
Det är även onödigt att färga pälsen, men det är inte lika illa som att tatuera enligt mig.
Att det kliar är en av de svagaste formerna av smärta, så kliar det gör det tekniskt sett ont.
Men det jag tänker på är ju också att varje gång man söver ner nån (både djur och människor) finns det alltid en risk att man inte vaknar upp (om än liten på tex människor men jag vet inte hur det är med katter, kaniner ska det vara riktigt riskabelt med)
Bara just det att man är villig att riskera sitt djurs liv (även om det är en liten risk) för en bild gör det sjukt, Djuret kan ju inte vara medveten om risken osv som människor är då dom plastikopererar sig.
l'm back
Oj vilken debatt det blev. Jag har bara en sak att säga. Tycker man om tatueringar gör det på dig själv. Djur kan inte prata och vi har inte en aning om hur de känner det. De har en annan hud än oss och vi kan inte avgöra åt dem hur det känns. Skulle denna dumma idé komma till Sverige skulle jag polisanmäla utan att blinka!