En tredje katt!
I ett par veckor nu, eller snarare ett par månader har jag hållit på ett leta efter den där speciella kattungen. En bruntabby hona.
och bara förra veckan så trodde jag att jag hade hittat henne men så klart hann hon bli såld innan jag ens hann få veta mer om henne.
Jag kollar runt på katthem runt om i Sundsvall och Dalarna (har en bästa kompis som bor där) och de som har kattungar nu är fortfarande för små för att man ska få komma och träffa dem.
Min annledning till detta är för att när jag förlorade min kattunge Malin för 1½ år sen i en grav missbildning av Patella Luxation, så har mitt hjärta fortfarande ett svart hål som vägrar växa igen och min kärlek för henne är så stark än idag.
Jag älskar mina pojkar jag har hemma och skulle aldrig klara av en dag att vara utan dem. Men, för mig så saknas Malin så enorm mycket. Jag gråter nästan nu bara jag tänker på henne!
Så nu igår kväll så kom det upp en annons på faceboom från Djurhjälpen i Sundsvall som nu hade 2 syskon som sökte nya hem! Jag ringde omgående eftersom honkatten var på pricken exakt lik Malin, endast som skillde dem åt var vita tecken!
Så just nu har jag första tjing på henne OM nu inte någon tar båda syskonen tillsammans, vilket jag förstår fullständigt!
NU håller jag mina tummar till den 5/8 att hon får komma hem till mig och pojkarna <3
Superlika varandra! Håller tummarna och grattis! :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Klarar du av att ha en som är så lik henne då? Jag menar det kan få dig att tänka på Malin också. Annars väldigt söt katt!
Super fin katt hoppas du får den.Annars vet jag att www.fb.com/chaplinskatthem har flera honor med liknande täckning och dom finns iofs i linköping men några i styrelsen har släktingar i gävle så kanse gå ratt fixa leverans om du inte får denna hona.
#2 Tack! :)
#3 Har funderat på det också! Men jag tror det kommer gå bra. Malin hade ju en mindre tabbyteckning än vad denna kommer ha så likheterna kommer kanske vara olika varandra! Det bästa med denna är att hon redan är hundvan och är social och tillgiven. Det räcker gott och väl för mig :)
#4 Det får vi se då!
Mina föräldrar har fått vetat att jag ska skaffa en katt till och det vart inte det minsta populärt så nu har de skällt ut mig efter noter att jag inte kommer ha råd med en tredje katt m.m och nu måste jag ringa och ta ett återbud!
Jag känner inte för det för det får mig att låta så otroligt oseriös som kattägare :'(
Bor du hemma hos dina föräldrar? Annars har väl inte dom med att göra hur många katter du väljer att skaffa så länge dom blir bra omhändertagna.
#6 nej det är ju det jag inte gör -.-
Har redan kollat upp med försäkringar och hennes försäkring kommer kosta 62 kr i månaden, ungefär lika mycket som de andra katternas försäkring ligger på!
Johodå! De bryr sig rejält mycket! Jag har inget eget liv trots att jag inte bor hemma längre!
Du är vuxen du måste inte lägga återbud om inte du vill. Din ekonomi, ditt liv, ditt val, inte deras problem. :)
#8 Jo men säg det till mina föräldrar som inte förstår att jag har ett eget liv -.-
Min syster börjar med irritera sig på dem för att de lägger sig i mitt liv. jag får det att gå runt oavsett om jag har dåligt eller bra ställt med ekonomin! :/
#9 Jag har stått i dina skor, jag sket i vad dom sa och motbevisade att jag visste vad jag gjorde. Jag behövde bara be om pengar en gång och det var då soc körde ihop sig för mig = inte mitt fel, medans min bror som fått fria tyglar har behövt be om pengar rätt så regelbundet.
Så skaffa katten du och motbevisa att du vet vad du gör. :) Om dom käftar emot så säg "Jamen LÅT mig göra MINA EGNA misstag, om det kör ihop sig så är det MITT problem att lösa." -brukar få rätt tyst på dom. En stund. :)
En annan sak du kan köra i ansiktet på dom är:
Så ni ser hellre er egen dotter olycklig med hål i hjärtat än att jag ska skaffa denna kattunge och bli lycklig? Vill ni inte se mig lycklig?
Hårda medel kräver hårda lösningar (ord) ibland.
#10 Har försökt med samma mothugg men de har annat som hugger alltid emot mig. Min mamma är väldigt dominant! :/
#10 Det är helt ok att lära sig av sina egna misstag så länge inte annat levande tar skada av det. Nu vet jag inget om TS möjligheter att ta hand om en katt till eller om hens dominanta föräldrar, men att uppmana någon att göra sina misstag när djur är inblandade känns en aning fel.
#12 Så du antar att detta "Misstag" kommer påverka mig som djurägare bara för jag har för dominanta föräldrar som fortfarande styr över mig?
#12 "Låt mig göra mina misstag" är mer för att dom anser att det är ett misstag och jag litar på att Cockerspaniel vet vad hon gör, hon är inte ny i katteriet och har kollat vad allt kostar med försäkring m.m. och får ekonomin att gå runt. Jag har likadan mamma så jag vet hur otroligt påfrestande det är att bli behandlad som en femåring fast man inte ens bor hemma längre. Dom förbjuder och mothugger saker dom inte ens har med att göra bara för att starta bråk. Att slänga hårda ord i ansiktet på dom kan skapa en stunds tystnad där dom inte ringer på nån vecka eller så vilket är grymt skönt.