Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett12-köp-sälj
Läst 1642 ggr
Fialialej
0

(S) 4/8 Grå honkatt säljes

Namn: GAIA Kön:  HONA Kastrerad Ålder:  född 2010 (?) Ras:  Bond-/blandras-/huskatt Finns i SKÖVDE

**Färg: stålgrå

Historia:

**Jag har tidigare försökt hitta ett hem åt henne och slängt utkrokar här och var men inte kunnat med att genomföra omplaceringen i slutändan, men nu börjar chanserna tryta för vår lilla kisse. Hon trivs inte hos oss och vi är trötta på situationerna om uppstår.

Gaia är känslig för störningar i rutinerna. Jobbar man regelbundet, låter möblerna stå där de står, klappar och gosar mycket funkar hon KANON. Världens mysigaste lilla tjej.

Problemet ligger i att både jag och min sambo jobbar väldigt oregelbundet, vi har en hund hon inte riktigt vant sig vid (skaffade hunden efter henne), vi har folk som sover över ganska ofta, osv. Hon blir uppenbart stressad av allt detta vilket märks genom att hon blir dålig i magen och "protestkissar". Jag känner att jag har gjort allt jag kan för att hon ska trivas men tyvärr verkar inte våra liv  funka ihop helt enkelt.

Jag vill påpeka att kisseriet och magen inte är några som helst problem då det är fridfullt och allt i sin ordning här. Därför söker vi alltså ett hem som kan tillgodose hennes behov av lugn och ro och mycket uppmärksamhet. Gärna kattkonpis och lugn och trygg vovve. Hon är nyfiken och framåt nu, men man får ge henne tid att ta sina egna initiativ.

Just nu är hon innekatt, och var fruktansvärt skygg när jag fick henne, och därför vågar jag inte släppa ut henne här. Men den som tar sig an henne får känna på situationen när hon bott in sig, och kanske kan hon då få gå ut?

Det här är en katt som det tog lång tid att vinna hennes förtroende. Hon kommer från ett katthem och hennes tidigare historia är för mig okänd. Ålder är fastställt av veterinär.

Hon är vaccinerad och chippad

"På natten är alla katter svarta"

Denna kommentar har tagits bort.
IdaL
3

Tråden är rensad från onödiga kommentarer.

Lycka till med försäljningen.
Ibland är det bara att inse att vissa människor och djur inte passar ihop. Bättre att inse det och göra något åt det än att katten ska behöva gå runt och inte trivas. Har inget att göra med vad som är mer eller mindre värt.