Ang mat
Hej! Vill att alla berättar vilket märke ni ger era små sötnosar!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Eukanuba och olika blötmatssorter då katterna gärna ledsnar snabbt på en sort, bla ica:s portionspåsar Mjau och pussi portionspåsar.
Eukanuba + Applaws blötfoder
Bozita och Mjau Blötmat
Torrfoder: Applaws
Mjukmat: Mjau eller bozita
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Torrfoder: Orijen
Blötmat: Mjau och Bozita, ibland en förpackning av nåt annat.
Ska du köpa kattmat så ska du titta efter märken som innehåller minst 80% kött, varav minst 20% fett, spannmålsfritt och helst med minst 70% vätska i eftersom det är det en katt är gjord att få i sig via maten. Som tillskott är råa kycklingvingar toppen!
blötfoder från affären, vilket märke beror på humöret
Carnia Lynx torrfoder, samt olika märken på blötmat. Oftast Applaws, men även Coshida, Pussi, Whiskas och Mjau.
Iams just nu, men ska byta till porta 21 :)
#8 Var jätteförsiktig vid bytet då Porta 21 (sensible som är spannmålsfritt) har så mycket högre kötthalt att vissa katter inte verkar klara av det. Jag har en jourkatt som spyr som en häst av det. Mycket tråkigt då hela gänget verkligen älskade det fodret + att det superfodret är så billigt.
#9 Tack för tipset. Jag hade tänkt egentligen att byta ganska fort, då det är sensible.. "Kan inte vara så farligt" tänkte jag haha.. Men då skall jag ta det långsamt, som tidigare vid foderbyten :)
Orijen torrfoder och Mjau blötmat.
Friskies torrfoder och Mjau blötmat just nu. Ska dock byta från Friskies till Porta 21.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#12 Wohoo, en till som förstått att rata skitmat 😃
#13: Mjo, det tog emot att köpa Friskies kan jag ju säga, men vad gör man inte när det är det lilla Göte fick hos sin uppfödare. Det skyller jag dock på syrran som lärt upp mig lite, jag är rätt grön själv - har haft katt i ganska precis 2 dygn nu! 😃
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#14 Bra att du fortsätter med det ett jag iaf, även om det inte är ett bra foder. Vår kattunge åt allt möjligt trams, och aldrig i livet att jag skulle fortsätta ge friterade räkor och thaimat till honom! Där gick liksom gränsen. Det fick bli Applaws och Mjau istället.
#15: Meh, friterade räkor och thaimat är ju säkert jättebra! 😉
#16 Ja, fett är det ju, och kött. 😉
Men allvarligt, man undrar ju hur folk tänker ibland. 🤔
#17: Jo precis. Jag håller ju på mer med råttor själv och det är samma visa där, får de inte nåt kasst torrfoder med mer tillsatser än näring så äter de pizza och mcdonalds till vardags. Jättenyttigt! 👍