Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1762 ggr
kattig
0

ingen mer katt :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har två underbara missar, och var för några veckor sedan med och kikade på en kull med ungar för min bror och hans flickvän ska bli med katt (idag till o med!) och när jag var där så klickade det med en av dom små… hade tingat henne med en gång om det inte var för min sambo inte gärna vill ha en tredje katt (var svårt att övertala om en andra) och nu har jag haft sån otur med mina missar (kroniskt njursjuk på den ena och trichomonas på båda) att jag tyvärr inte har råd med en tredje för tillfället.

men har inte kunnat slutat tänka på den lille, hon var så fin och go! ååh vad ska man göra, förra veckan fick jag ju höra att hon ännu inte hade blivit tingad och det var ett sånt sug i mej att få ta med henne hem :( jag hoppas och tror nog iallafall att hon får ett underbart hem <3

ville bara skriva av mej lite, förlåt om det blev ett meningslöst inlägg!

kattig
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

åh glömde klicka i visa bild :(

Jourhemmet
1

Ta hand om dom två du har istället och överös dom med kärlek, det kommer kosta dig mycket med deras problem ändå.

kattig
7

jag tror du missuppfattade vartenda ord jag skrev :/

ville bara berätta om denna fantastiska lilla krabat jag mötte och blev kär i och önskade att min situation hade varit lite bättre anpassad för en till katt, för kärlek har jag så det räcker och blir över till mina missar och en till hade inte gett dom mindre.

Niiinah92
1

Förstår nog lite hur du känner TS. Var med en kompis som skulle titta på en vuxen hane hos några som tar hand om hemlösingar för någon vecka sedan och där fanns en kattungedam i en föräldralös kull på ca 4-5 veckor som jag liksom "klickade" med, ömsesidigt kändes det som men har redan två katter och har inte plats för fler. Rätt intressant hur man kan "falla" för någon som egentligen är raka motsatsen till det man egentligen önskar, jag föll inte för hennes utseende utan det var något speciellt med just henne, något i hennes blick eller ja, omöjligt att förklara. Det betyder dock inte att jag älskar mina egna pälsklingar mindre för det, de är älskade till max och det vet de om 😉

kattig
0

#4 precis :) det betyder verkligen inte att man skulle älska sina missar man redan har, mindre, inte alls!

Det var något särskilt med henne bara, hon var blyg och höll sej för sej själv i början medan hennes syskon lekte tokar men sen kom hon fram och var så himla mysig, väldigt lugn och snäll, sån motsats till busfröna till syskon :)

För övrigt så finns hon i Göteborg och letar hem, med sina 2 fina bröder!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=694188363931048&set=a.170472459635977.49683.169655216384368&type=1&theater

Jessicahagstrom94
1

Katten var väldigt fin och jag förstår hur du känner för vi skulle absolut inte ha en tredje katt, när jag hade hittat min drömkatt Oskar, men min mamma såg hur förälskad jag var och lät mig adoptera honom till slut. (han föddes på det katthem som vi är volontär på, Gefle katthem.)

Jag tror att hon vet att jag hade blivit förkrossad när han fick ett nytt hem annars, för jag älskar verkligen den där katten så jag tror jag blir knäpp av kärlek snart.