Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 1083 ggr
Emelie-E
0

Flytta med katt

Det är så att vi ska flytta så mycket som möjligt ifrån vår lägenhet ikväll och tanken är nog att vi även ska sova på det nya stället i natt. Det jag funderar på nu är hur vi ska göra med våra tre kattungar på 15 veckor? Ska de få flytta med redan ikväll eller ska man vänta lite tills vi kommit i ordning på det nya stället och hämta dem imorgon eftermiddag? Vilket kan tänkas vara bäst för de små?

SuperLimm
1

När jag flyttade fick mina katter bo kvar (bodde hos mamma) tills jag fått lite mer ordning och även flyttat alla deras klösmöbler o saker. Det funkade bra om man bortser från att ena katten inte klarar av att åka transportbur så han va livrädd men väl på det nya stället utforskade han ordentligt.

Är era katter vana att sova själva? Vad tror ni blir mest fel för dom om de får vara själva eller flytta med er? Är dom lite fega eller är dom väldigt framåt? Det är ju väldigt svårt när man inte känner era katter men jag skulle iaf försöka få med så mycket av deras saker som möjligt och flytta med katterna när jag själv ska börja sova på nya stället.

Mvh Linn

Emelie-E
0

#1 Katterna fick följa med oss.. Efter ditt inlägg tänkte jag lite mer och insåg att en av ungarna troligtvis skulle blivit väldigt ledsen. Han älskar att sova på en om nätterna så för honom hade det nog funkat mindre bra. Tack för ditt svar! :)

SuperLimm
0

#2 Så bra! :) Jag upplever att kattungar är enklare att flytta på än vuxna katter, men det stämmer säkert inte i alla fall. Men jag hoppas ni alla kommer trivas! :)

Mvh Linn