Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett05-avel-färger-genetik
Läst 1891 ggr
Kiwikatt
0

Vilken färg har hon?

Hon är svart men aningens typ tigrerad(?) och håret är liksom vit/ljusgrått i botten och bara svart några millimeter längst ut på topparna… 

Tigreringen (som jag inte vet om det är en tigrering) syns bara i vissa ljus. På vissa bilder ser hon nästan mörkgrå ut, men hon är svart. Pälsen är mjuk som sammet och hon är inte korthårig men heller inte långhårig. Hon är huskatt, men vet att hennes mamma är chinchillaperser.

Jag blir inte klok på vad hon egentligen har för färgbenämning. Hade vart roligt att veta 😉 

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
0

Vill alltså veta bara av ren nyfikenhet eftersom jag tycker att hon har väldigt speciell färg och teckning. Att det finns chinchillaperser i henne är inget som spelar någon roll för mig, hon är en äkta huskatt och jag älskar henne lika mycket oavsett ras, hon är mitt hjärta! Enda anledningen till att jag över huvud taget nämnde det är att det kanske kan ge någon mer information om färgen…

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Josefa
1

Svart smoke skulle jag gissa på.

Kiwikatt
0

#3 men mönstringen då?

Kiwikatt
0

#2 tack

IceJossan
1

Svartsmoke, de ränder du ser är spökmarkeringar och de syns pga att täckfärgen är tunn så det dolda mönstret lyser igenom lite. Mer utförligt svar i färgtråden! :)

Kiwikatt
0

#6 tack :)