Speciell teckning.
Tycker våran Jonna har en sån otroligt fin teckning, hon är svartsköldpadda med vitt och bara så fantastiskt vacker..
Hon har en vit bläs, ena kinden är svart och den andra beige/vit, hennes päls är svart med stänk av den beigea färgen, tassarna är vita, hakan är vit och delas av genom att ena sidan blir svart och den andra beige, bläsen blir beige uppe på huvudet… osv, hihi :)
Har ni någon katt där hemma som ni tycker har en lite speciell teckning? Varför? :)
Här är en bild på Jonna.
#3 Men gud så bedårande 😍 Underbar teckning!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#3 "Vad är det för ras" tänker jag fråga, och så inser jag att jag är på Huskatter. Fail.
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
ha ha, ja fast det är en raskatt 😉 det är en Exotic från min egen uppfödning, Hypknox's Walking in Memphis heter hon. ingen huskatt, men kunde inte låta bli att lägga upp bild i denna tråd ändå.
Sajtvärd på Perser iFokus
Vad söta alla är! :D
#6 Haha, men dåså xD
Tänkte att det var det eller perser :P
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
ja, exotic är ju korthårig perser så då gissade du rätt😃 dem nästlar sig in både här och där dem där exoterna haha
Haha mustaschen var ju helt klart bäst!! Sätt på han en barbershop kostym och hatt så kanske han börja sjunga en truddelutt ;D
Oj menar hon!
hi hi, du är inte den första som säger han, e nåt med mustashen, här kommer en lite nyare bild hon är nu 5 månader ❤️
Fortfarande en äkta barbershopper
Kan förstå förväxlingen då hon har lite av ett manligt uttryck :)
nämen se där! då är ju barbershop gruppen snart komplett 😃
Wohoo!! :)
Tja jag tycker båda mina katter har speciell teckning även om min ena "bara" är en vanlig bruntigré, väldigt partisk är jag såklart 😉 Men Stella har lite speciell, hon är svartsköldpaddsmoke med vitt, har aldrig haft en smoke tidigare så det gör det lite speciellt samt att jag älskar det faktum att hon är svart runt ena ögat och röd kring det andra 🙂
Tycker hennes svans påminner om en röd panda ;) haha
haha :D
#20 Åh, en till katt med "bläs"! :D
#20 alltså hon är liksom, fultfärgad snygg om du förstår. 😉jag älskar sånt

#19 Hon är svartsköldpaddstigré med vitt, det är väldigt vanligt, men den läckert varma nyansen pga färgfördelningen har jag aldrig sett tidigare trots att jag träffat många hundra katter i mitt volontärarbete på katthem! Häftig :) Hon är i formen på huvudet och färgnyanserna mycket lik katter neråt i Europa, t.ex. i spaninen. Detta utseende är inte så vanligt i Sverige, här är katterna oftast grövre. eller rundare i formen.

#19 Hon är svartsköldpaddstigré med vitt, det är väldigt vanligt, men den läckert varma nyansen pga färgfördelningen har jag aldrig sett tidigare trots att jag träffat många hundra katter i mitt volontärarbete på katthem! Häftig :) Hon är i formen på huvudet och färgnyanserna mycket lik katter neråt i Europa, t.ex. i spaninen. Detta utseende är inte så vanligt i Sverige, här är katterna oftast grövre. eller rundare i formen.
#26 Kan vara för att hon bor i USA😉
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#26 tack! Jag har undrat då jag inte sett det förr själv :) Och som #27 sa så är jag i USA :) Hon (katten) har verkligen gigantiska öron!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Och så klart ska den hamna upponerXD