Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett07-bildtrådar
Läst 8055 ggr
Peak303
1

Din katt!

Jag har själv ingen katt men skulle jättegärna vilja ha en. ^^
Därför skulle jag vilja se bilder på era katter ni har hemma. :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Anna
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Agnes, född 2007. Haft henne sedan hon föddes. Min bästa vän! Väldigt gosig, väldigt snäll, väldigt ängslig av sig. Skygg för folk hon inte känner, men världens mest tillgivna när det gäller oss i familjen. Hon förlorade sin svans i julas då hon blev biten av grannkatten - svansen blev infekterad och fick amputeras. Hon klarade det dock hur bra som helst och lever nu normalt igen :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

TypisktMaria
6

Elvis, gatukorsning, född 2007. han hittades bakom en statoilmack norr om Stockholm och blev min tillsammans med sin syster (katten som blir beskriven i nästa inlägg). 
Elvis är en snäll och mysig katt , förutom tidiga mornar när han vill att jag ska vakna och släppa ut honom( runt halv 4- halv 5) då får man ett nyp i näsan ( som ibland kan bli rätt hårt). Annars är han hur snäll som helst. Aldrig varit problem med veterinärbesök, behöver knappt hålla i honom när han vaccineras, han brukar bara nosa på veterinären medan han vaccineras :P Ligger han i soffan eller på golvet och man säger hans namn, då lägger han sig på rygg och vill kliad på magen, lite som en hund. Han har sämst lokalsinne och har irrat bort sig i vår tvättstuga samt i skogen bredvid sommarstugan.
Elvis är också väldigt skygg för nytt folk, det kan ta dagar innan han accepterar en ny människa.

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

TypisktMaria
5

Saga,även hon en gatukorsning född 2007, som jag skrev i inlägget ovan så är hon syster till Elvis.
Hon har nerverna utanför kroppen och gör man hastiga rörelser så flyger hon iväg. Man kan klappa och mysa med henne på hennes villkor, annars hoppar hon snabbt ner från knät. Är man för seg att öppna dörren när hon varit ute, ja då blir hon förbannad, då snackar hon väldigt mycket och går bort från en.  Saga är också väldigt lätt hanterlig vid veterinärbesök osv.
Hon gillar rock, när brorsan höjer volymen på sin stereo, då springer hon alltid ner i källaren till honom och lägger sig i soffan och sover. 
Sitter jag där nere och lyssnar på lägre musik och inte lika rockig, ja då kommer hon inte ner lika snabbt haha.
Alla grannkattshanar älskar henne, men då blir Elvis avundsjuk och skrämmer iväg dem. Dock för något år sedan hittade vi Saga och grannens kastrerade hane sovandes i brorsans säng, sida vid sida :P

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Fridaaaa
4

Findus

Född i april/maj 2009. Fick hem honom i augusti 2009, när han var ca 14 veckor gammal. Fick honom som present av min sambo när han flyttade till eget, för att jag sa att jag saknade att ha en alldeles egen katt. Och han visste att jag helst ville ha just en röd eller rödvit.
Så hämtade hem honom. Han är min "bebis". Han älskar att ligga vid elementet, i sängen/soffan eller att vara ute och jaga men även att sola sig nu när solen är framme.

Han är en väldigt snäll katt, kan vara lite blyg för främmande ibland.
Kastrerad hankatt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
7

Fia

Fia bodde hos en vän till svärmor men även till mig & min sambo. Men hon gick hastigt bort, och då testade vi att ta hem Fia för att se hur det fungerade med våran katt, då hon inte tyckte om den katten hon bodde med. Men det har fungerat helbra.
Dock envis och bestämd dam men härlig annars 🙂
Hon fyller 15 i år 😃 Haft henne sedan hon var ca 12 år gammal 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
3

Vi har sex stycken här på gården så blir väl sex inlägg om vardera en då då. :) 

Börjar med Old Tom som är som ni ser en katt som levt ett hård liv. Han pendlar mellan vår gård och granngården så han har störst revir av alla katterna på vår väg. Vi är tre hushåll på vägen och vi bor väldigt avskiljt med bra mellanrum mellan varje hushåll. Han är mycket skygg.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
4

George och Lady Frostbite. Detta är min favoritbild så lägger in den enskiljt utöver presentationerna. :)

Cahira
5

Summer, en av "tvillingarna". Mjuk personlighet och en väldigt go liten tös.

Cahira
4

Luna. Har en liten asiatisk look och är åxå väldigt skygg även om hon blir bättre och bättre.

Cahira
4

Hailey, andra tvillingen. Hon är mycket lekfull men vill inte riktigt bli klappad. Lite mer "kall" personlighet, därav Hail-ey. :)

Cahira
2

Mama Frostbite aka Mama, Lady Frostbite, Frostbite etc. Hon förfrös örontopparna i yngre ålder därav namnet. Hon väntar ungar närsomhelst. :)

Cahira
4

George. Den keligaste av dom alla! Pga ett slagsmål med hunden ett gäng år sedan förlorade han en tredjedel av svansen. Han verkar vara kungen på gården.

Cahira
2

Jasper, omegahanen. Väldigt skygg och hade aldrig klappats då jag kom hit i december. En dag bara lät han mig klappa honom och nu kommer han till mig för kel då han ser mig och mjauar åt mig. Men han gör inte så med Mike som haft honom sen han var kattunge. Dom säger att katter väljer deras människor, med Jasper stämmer det verkligen!

Cahira
3

Bonusbild på Jasper, tycker denna bild är så frän. :) 

Det var alla. Vi bor alltså på en gård i Minnesota. :)

[trabajo]
5

Wille

Han är våran lilla kelgris. Otroligt mysig och snäll. Springer mot dörren när det kommer folk för att välkomna dom, alla faller för honom😉Bästakompis med hundarna😃

[trabajo]
5

Wille igen.

[trabajo]
3

Wille för tredje gången.

MillaJ
10

Detta är Moses. Han sprang upp framför min bil på motorvägen när han var ca 10v. Han var maskig, skabb i öronen och hade en bruten svans som sedan fick amputeras.
Han är idag snart 3 år, en liten katt av det tunnare slaget, en riktig gangster och den personligaste katt jag någonsin träffat. Är så glad att jag hittade honom.

Zorro_Tiger
10

Åh, kan sitta och skriva hela natten om min älskling, hon är mitt allt <3

Jag och pappa hittade henne på en motorväg en natt. Då var hon ungefär 3 veckor. Pappa kunde inget om katter och jag var rädd för dem men vad skulle man göra när man hittar en halv död kattunge lika liten som en socka och knappt det. Så vi (jag) tog hand om henne och fick liv i henne. Resten av sommaren (Vi hittade henne i mitten av Juli 2012) tog jag hand om henne och alltid var hon kloss intill mig. Hon följde med mig vart vi en skulle, om det så var till någon av pappas kompisar eller till en picknick på stranden en sen sommarkväll. Hon var/är min lilla bebis. Nu är hon snart 10 månader och fortfarande är hon fäst vid mig som då, haha! Hon är helt anorlunda än vad jag trodde hon skulle bli. Jag trodde hon skulle bli som vilken katt som helst men nej, jag hade sååå fel. Hon är mer som en hund i miniformat, haha!

En bild på mig och fisen <3

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

IdaL
0

Gud så fina katter ni har allihopa! 😃 Ska skriva en liten presentation av mina missar snart med!

CorneliaAndersson
7

Skulle kunna dränka forumet med bilder på Busan :3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Nothronychus]
3

Min fina lilla katt :)

Jessicahagstrom94
7

Jonna.

Vi adopterade henne från ett katthem när Lukas bror Hans dog, eftersom Lukas inte vill vara ensamkatt utan vill ha en vän.

Hon kom hem till oss veckan innan julafton 2012 och då var hon rätt blyg, hon gillar fortfarande inte när man går emot henne eller ska förbi henne men nu har hon blivit mycket bättre än förr ändå. Detta är något vi får jobba på, men hon är världens mysigaste katt när hon själv får bestämma :) hon brukar komma upp till mig och mysa rätt ofta, då är det kel på hög nivå, och slutar man klappa så kommer antingen tassen eller nosen! ;) "neej sluta inte!!!" ungefär.

Enligt veterinärens beräkning är hon född 2011, men det behöver ju inte stämma för fem öre, men hon verkar ung och pigg osv..🐱

Jessicahagstrom94
5

Lukas.

Kom till oss som kattunge, alltid varit fin i kroppen och mått bra. 

född 30 mars 2010 och fyllde alltså 3 för ett tag sedan.

Han är snäll, otroligt fin & älskar att gå ut i sele, han är dessutom en riktig buse som vet hur man öppnar ytterdörren och han sitter ofta utanför toaletten och jamar, speciellt när min pappa är där inne. ;)

Han är också en sån där katt som själv vill bestämma när han vill gosa (han är dock aldrig elak när man klappar annars heller), då kommer han upp och oftast ligger han med frambenen på mina ben medans rumpan är rakt upp i vädret, ser rätt kul ut! ;)

Jessicahagstrom94
7

Dixie. 

Kommer från samma katthem som Jonna, men hon kom till oss alldeles innan nyår 2012.

Hon är seriöst världens busigaste lilla katt, hon kan verkligen inte sitta still länge, alltid full fart! Förutom när hon får för sig att sova ett tag, alltså. ;) 

Också beräknad född 2011, som sagt kan det vara alldeles fel, men hon är ung för det märks på hennes beteende. Så som hon far omkring!!

Kolsvart, långhårig med lysande gula ögon och små korta ben, detta gör henne otroligt söt.🐱

Jessicahagstrom94
3

Smille.

Gammelkatten! Han fyller 14 någongång ca. 12 veckor innan jul det här året. Han har norsk skogskatt i sig.

Smille och jag har haft våra motgångar, han har varit en riktigt tjurgubbe och rivit + bitit mig otroligt mycket när jag var mindre, men nu de senare åren har han blivit bättre och bättre, så nu är vi rätt bra vänner ändå och jag får klappa, bära och pussa på honom. :) Däremot ska det vara på hans villkor, vill han inte bli buren, pussad på eller klappad säger han ifrån och då oftast med att bita eller riva. Ofta gör han en sån där "hotblick" innan han smäller till, så han förvarnar ju iaf, det var ju generöst!! ;)

Nu låter det som om han är värsta hemsk, men han är helt underbar också! Kan komma upp och kurra och vara väldigt mysig också, men han föredrar helt klart min mamma. Inte mig.

KvirrZ
6

Svante heter den här herren. I år fyllde han 11 år och han föddes i en ladugård på Öland. Sina första år levde han hos min farmor då det var hon som skaffade honom, men när hon dog så flyttade han till oss.

- Mvh Emma

KvirrZ
4

Siri heter gammeltanten på 11 år. Henne köpte vi av en gammal klasskompis till mig. Hon var våran första katt och hon bor numer hos min lillasyster då hon räknas som "hennes" 🙂

- Mvh Emma

KvirrZ
6

Sen är det min alldeles egna lille Vidar. Han är raskatt, en ragdoll, men tar med honom också. Han är bara en liten skrutt men världens bästa 😍

- Mvh Emma

VildaVittra
9

Katten som vägrar att dö. Mozart, min gammelgubbe som är 24 år gammal, gaggig men pigg ändå. På bilden är han enbart 20 år gammal.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
5

Röding, som egentligen heter Curry. Diad av min huskytik, så är en välvuxen och bastant herre som föredrar hundar framför människor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
4

Tova fick sitt namn p.g.a. sin päls, totalt obrydd om den, en gång hade en gren fastnat och hon bara fortsatte att gå. Därav hennes lejonklippning.

photo SAM_0094.jpg

VildaVittra
3

Tovas korthåriga kullsyster Nova. Självgående liten dam, kommer bara hem och äter i princip.

Nova photo PICT0062.jpg

VildaVittra
5

Sist ut är min Vilda Vittra som på bilden försöker se söt ut så jag ska ge henne min mat (hennes enligt henne). Katten som får huskiesarna att darra i knävecken.

Afturelding
2

Vi har två :)

Esmeralda, åtta månader:

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Afturelding
3

Charlie, ett år gammal:
(inte helt nöjd över att det kom in en hund i rummet när bilden togs)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

liindaahh
7

Här är Isidor, Maud och Luffe :)

IngaTrnqvist
4

Mio, snart 9 år gammal herre.

Nerdysiamese
4

Min familjs huskatter, bor hos min mor, som jag tänker posta här:

Denna tjuriga madam vid namn Freya är en 12 årig husis som jag känner var min första katt, det är familjens katt och hon tyr sig till min mor, men det här var katten som jag och min syster längtat efter och tjatat om så länge, jag var 10 år gammal och min syster 8 (minsta 4 åringen hade ganska svalt intresse för djur), tillslut gick våran mor med sig, vilket jag inte tror att hon ångrar som hon älskat den katten genom åren.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Nerdysiamese
4

Liten lurv som heter Elsa men kallas Baby, är en 7-8 årig(vi vet inte exakt) kelig fluffboll som man kan ha utdragna konversationer med, tanken var att hon skulle göra den äldre katten sällskap men dom är väl kanske inte de bästa bland vänner, hon har tytt sig otroligt till min ena syster, men är ganska glad om hon blir klappad i allmänhet.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Belimas
10

Då jag igår blev med katt igen så kan jag också platsa här i tråden =)

Det här är Luna som vi hämtade igår från ett katthem, hur gammal hon är vet vi inte katthemmet trodde att hon var runt 7-10 månader men veterinären trodde snarare att hon var född omkring 2009 eller så. Oavsett ålder på henne så är hon helt underbar, hon går och spinner dagarna i ända och vill hela tiden vara nära en och ha koll på vad man gör ❤️När jag öppnade kattburen igår så gick hon direkt ut med högburen svans och undersökte lägenheten och det känns som att hon alltid har bott här. Nu håller jag bara tummarna att hon även kommer gå ihop med hundarna så småningom, hon fick bo in sig i lugn och ro första dygnet så ev. ska vi testa idag med ena hunden (min hund)🙂

[RMSLiners]
7

Våran herre i huset, före detta kolonikatt. Född någon gång under våren 2006, kom till oss sommaren samma år efter att han fångats in, så han är med andra ord runt 7 år nu. 

En mycket snäll kille som accepterar allt och alla. Han är en kastrerad innekatt som inte bryr sig så värst om utelivet men gillar när kopplet kommer fram ibland. 

Han älskar att få klorna klippta, han älskar att bli borstad och han älskar att bada. Kräver inte mycket pälsvård trots sin enorma pälsmängd men han fäller fårfarmer när det är fällningsperiod.

Pratglad, alltid kelig och väldigt social.

Blev diagnostiserad med FORL sommaren 2012.

Mullemu
2

Pipen, snart 8 mån gammal buskatt.

giffan
2

Tiger - Leo - Klös

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Cremello
5

Missy, katthemskatt som bott i något som påmint om en koloni. Gått från morrande garderobskatt till myskorv på under två månader. Är ca nio år och har troligtvis i mer eller mindre misär stora delar av sitt liv. Dock märks det att hon varit tam en gång i tiden. När hon väl insåg att människor är trevliga saker så har det gått fort. 

Var smal som streck när hon kom till mig. Ryggraden stack upp ur ryggen på henne 😕 Nu äter hon och sover mest jämt - och gosar, älskar när någon tar på henne.

nottheonly
3

Det här är mina två älsklingar, mina bebisar, mina bästa vänner, mina absoluta favoriter! jag kan skriva så mycket om dem, men ska skriva försöka skriva lite kortfattat om dem 😃

Grållis (den gråa katten, svårt att lista ut? haha) - Hon kan vara en väldigt bestämd kisse. Hon tycker inte om saker som låter illa - typ som barn och främmande människor som gråter, för då morrar hon (vilket matte kan tycka är lite pinsamt när hon försöker trösta ledsna vänner). Hon är väldigt mysig, hon ligger ofta i mitt knä och sover. Hon är inte så framåt mot människor som hon inte känner och när det blir för mycket så går hon och gömmer sig. Hon tycker om att ligga nära mig när jag till exempel kollar på tv och hon ligger och sover i en låda i sängen brevid mig (fast ibland så tar Sippan den, haha). Efter hon kastrerades så har hon blivit mycket mer framåt och mer gosig än vad hon var tidigare, då kom hon knappt fram när vi hade främmande.

Sippan - är ganska mycket tvärtemot Grållis, hon är väldigt nyfiken och brukar komma fram och hälsa när vi har främmande. Hon tycker om att sniffa på fötter. Hon är inte lika närgången som Grållis kan vara men hon tycker om att gosa när det är på hennes villkor, även hon har blivit mycket gosigare efter kastrering. Hon brukar kunna följa efter mig som en svans och hon lockar ofta fram skratt för allt bus hon hittar på. Och hon tycker den bästa tiden för gos är tidigt på morgonen så hon kommer ofta och väcker en och vill gosa och ha mat.

Båda två är också ganska pratglada 😃

UrchinFamiljen
5

Här är våran lille Snöret som är ungefär 14 år. Min lilla ögonsten! ^^

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Calico
7

Min ena huskatt, Elvira. Flyttade hit högdräktig och väldigt misskött, men idag är hon en riktigt fin (aning tjock) kastrerad innekatt. Hon är utan tvekan den gosigaste katt jag träffat och kräver en hel del päslvård.

/Matilda

Calico
3

Min ögonsten Zimba som kom hit som övergiven liten kattunge för 5 år sen.

/Matilda

MiaaiM
5

Wilma, min älskling! Henne skaffade jag från Kattinorr som är en organisation som tar hand om hemlösa och utsatta katter i egentligen hela Norrland men organisationen hittar man i Luleå. De hittade henne under en stor bro där hon var väldigt dräktig men hade lyckats jaga så pass att hon inte var helt utsvulten. Hon fick fem ungar och efter att de blev bortadopterade fick hon flytta hem till oss. Veterinären trodde då att hon antagligen var född 2007. Hon var väldigt skygg mot speciellt män men med tiden och mycket tålamod så har det blivit bättre. Hon kan nu sitta och mysa i min makes knä vilket är underbart att se.

Hon har under hela tiden sedan vi skaffat henne alltid varit närmast mig. Jag har Fibromyalgi som är en reumatisk sjukdom och de dagar jag har mycket värk brukar hon lägga sig i mitt knä och kurra. Hon tröstar matte! :) Hon är mitt ljus!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

MiaaiM
4

Sedan har vi Nova, mitt senaste tillskott som jag skaffade via en bekant som fått kattungar. Jag hade egentligen tänkt skaffa nästa via Kattinorr också men när jag hälsade på kan man säga att hon valde oss! Hon är världens mest tokiga och underbara katt. Hon ger mig många skratt under dagen och hon är världens finaste tillsammans med barnen. Hon älskar duschen. Man får aldrig vara ensam numera utan antingen sitter hon utanför och tittar på eller så kommer hon in i duschen. 😃

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

tearsandrain
2

Min lilla busiga Sibiriska katt Saga. Hon är fyra och ett halvt och ger mig mycket tröst och kärlek och skratt. En riktig knäkatt dessutom, man kan knappt sätta sig i soffan innan hon kurrar i ens knä. Både inne och ute-katt och är helt underbar. Bilden är tagen på sommarstället där hon roar sig med att springa omkring ute, klättra i träd och jaga sorkar. 
Hon är lite som en hund, vill hon ha uppmärksamhet sätter hon sig på bakbenen och viftar med frambenen. Hon är också en pratkvarn, hälsar på en när man kommer hem och sover alltid bredvid/på mig. :)

Caroline L
3

Jag har två.

På bild har vi Skrållan som jag fick hem aug. 2003. Jag fick henne + en syster från samma kull när dom var 2 v gamla. Dom föddes på min ridskola.

Nu är dom snart 10 år. Jag är otroligt sugen på att köpa hem en ny liten kattunge. Gärna ras denna gången.

LoAEmma
2

Mina underbara hjärtan Eliza och Lovin. Eliza är sju månader och en ragdoll. Lovin är drygt tre år och en huskatt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Jourhemmet
4

Vad kul det är att läsa att det är så många här inne som köpt katt från katthem, ni har garanterat en stjärna i katthimlen ✨

Laeikinois
1

min kisse Qryzolit som är 9 månader gammal. en birma-korsning. han var den enda i kullen som blev sån i färgen, alla andra blev randiga eller svartvita "vanliga" bondkatter. 

han och min son som är 15 månader gammal är ett riktigt radarpar och hittar ofta på bus, roligast är att smyga in i sovrummet och riva ut allt i lådorna och katten är såklart med på allt och inspekterar.;) var sonen än är så är katten där med.  otroligt snäll katt som aldrig har varken morrat, bitits eller klösts. lite dumsnäll skulle jag säga.när sonen var mindre och ibland drog tag i pälsen så gjorde katten aldrig något, bara fann sig i situationen. katten älskar dessutom grannens hund och när grannen aporterar med hunden springer min katt efter och busar.;) 

vi åker ibland till min mamma och hälsar på över en hel helg så då får katten hänga med och det älskar han,  och han går självmant in i reseburen och ligger lugnt i buren under hela resan.

http://punkmorsan.blogspot.se/

"Vi lever som odödliga, men dör som dödliga."

/okänd

[Thiah]
1

#27 ge mig den där snyggingen! 

Min vackra hane Clint

[Thiah]
1

Sötnosen Pixie blir störd av kamerans knäppande mitt i hennes powernap 😛

[Tilde!]
1

Min syster kom hem med en liten överraskning till mig idag! Lilla Elliot, en gosig kattunge.

VildaVittra
0

#30 Mozart på bilden kilade iväg till dom sälla jaktmarkerna häromdagen. Evigt saknad.

Cahira
0

#60 Nej, beklagar! :(

VildaVittra
0

#61 Tack! Känns ganska tomt efter att han gått bredvid mig i två tredjedelar av mitt liv.

Cahira
0

#62 Det förstår jag det. :( Fy fasen. Stor kram! 🌺

MichelleLindh
1

Min lilla gris, Geisha. Hon är 1 år och tre månader gammal. Köpte henne förra året i oktober då jag flyttade till min första egna lägenhet. 
Hon är kelig och pratar jättegulligt. Tyst och ljust låter hennes mjau. 

Oftast ligger hon högst upp i klösträdet där hon kan hålla koll på alla (mig och min andra honkatt) Hon är absolut inte kräsen och helst av allt gillar hon att sova, äta och lite kel. Men bus går an det också. ;)

/ Michelle 

MichelleLindh
2

Min andra sötnos heter Naomi (den stora svarta katten på bilden) är min lilla älskling. Hon är 1 år och 4 månader gammal och skaffade henne inte långt efter Geisha. 

Hon var blyg och livrädd för att vara ute på koppelpromenader, hon gömde sig så fort någon kom hem till mig men nu är hon världens gosigaste och socialaste katt. Så fort någon kommer vill hon fram och ''hälsa''. Om någon sitter ner vill hon direkt upp i knäet eller upp på axeln där hon sätter sig till rätta och spinner och trampar med tassarna. 

Hon är också min personliga väckarklocka. Hon väcker mig varje morgon genom att jama nära mitt ansikte och börjar trampa runt på mig eller … bita mig och slicka i mitt hår… haha inte lika trevligt. Och när jag lägger mig så ska hon ligga på eller bredvid mig och sova. ❤️

/ Michelle