Favoritfärg?
Vilken är din absoluta favoritfärg på katter?
Motivera gärna varför!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag gillar färgen Vilda Vittra har, hon är kolsvart på vintern, men på sommaren skiftar hon i rött.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jag älskar sköldpaddsfärgade katter, helst blåsköldpaddsfärgade ;D
Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius
Sköldpaddsfärgade katter tycker jag är otroligt fina pga deras färgblandning :)
Absoluta favoritfärgen på katt är vit men tycker även mycket om svartvita och paddor oxå.
Lila sköldpadds vit ❤️ hälst med mycket vitt blå är också en av mina svagheter. Jag har alltid älskat dilutionsfärgerna då dem är så pastelliga och det vita ger karaktär, ingen har mönster som den andra
Sajtvärd på Perser iFokus
Jag gillar paddor i alla olika färger samt blå, med eller utan vita zoner. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Oh, jag gillar alla färger och tecken men är svag för röd-vita och numera hel svarta också.
Har 1 rödrandig-vit och 1 svart och 1 svart-vit nu, men haft en beige/röd vit innan och randiga.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Choklad och kanel färgade katter sen paddor och maskade katter(även maskade paddor) har allihop delad första plats för mig.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Paddor och röda katter är favoriterna! :) Men även svart-vita tycker jag är fina :)
Mvh. Ida Lundahl
Svart och blått är mina absoluta favoriter, gärna med vitt. Gissar att det kan bero på att jag föredrar kalla färger (blått, grönt, lila, turkos) i andra fall också och både choklad, lila, rött, crème och kanel tenderar ju att bli ganska varma som kattfärger.
SE*Simbelmynes
#15 Men gud så söt 😍 Jag älskar ju röda katter!
Mvh. Ida Lundahl
Jag tycker att alla katter är fina oavsett färg, varje katt både är och ser unik ut i mina ögon. Även de svarta. Men, klart att jag är partisk ändå eftersom jag bor ihop med en svartpadda och en svart katt.
Inte många skulle nog säga att min svarta katt är en särskilt vacker katt, men i mina ögon är han vackrast i hela världen. 😉
Jag tycker att det är något visst med just svarta katter som fascinerar på något sätt. Och sköldpaddor är också häftiga, då de ser så extremt olika ut!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
#18 Det är såklart sant, alla katter har sin egen charm! 🙂 Där jag hade hästarna innan fanns där en raggig svart gammal katt, dom flesta som kom ville inte röra honom för dom ansåg han var "äcklig". Men jag tyckte han va jätte mysig för han var så kelig och tillgiven, en riktig gentleman! 🙂
Mvh. Ida Lundahl
#18 Jag har haft 2 svarta katter så jag förstår vad du menar. 🙂
din katt är rödtabby 😉 det kan man se på den vita hakan, hade han varit endast röd hade den varit röd också
Sajtvärd på Perser iFokus
Jaja, jag är inte så bra på alla dessa varianter. 😉
Silver Tigre, är precis vad min katt är och sen han flytta till oss har jag varit svag för den typen.

På korthår är det fint med svartvitt med mycket vitt eller helvit. Semi/långhår ska vara brun med mönster. Särskilt tigre' ,eller röda .
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Mina favoritfärger på katter är lila och fawn (och paddvarianter av dessa färger). Men även rödaktig bruntabby med eller utan vitt är en favorit. ;)
Min favorit är. Cream o vit "randig".
Fast alla olika färger o tekningar har sin charm.
De är de som är så charmigt med huskatter de är sin egen färg, teckning o personlighet.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Glömde att motivera mitt svar. Fawn och lila är favoriter för att de ser så "krämiga" och ljusa ut, lite kattunge-känsla över dem, och bruntabby är en favorit för att det är en så klassisk "kattfärg" från barndomen. :)
Jag gillar svartvita katter. Kontrasten mellan det svarta och vita.
Och så gillar jag färgen choklad, sån mörk djup brun härligt fin färg. :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag tycker att alla är fina jag kan inte bestämma mig 😊
l'm back
Jag tycker katter med päls e finast, färgen kvittar ;)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Jag träffar ungefär 400 katter varje år och alla har min favoritfärg/teckning precis just då jag träffar dem. Har själv 2 svarta och en bruntigré.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag tycker att min Nova har en underbar färgblandning!

Svartsilvermönstrade med vitt tycker jag är otroligt vackra, samt mönstrade katter med väldigt starka kontraster. Men annars är jag mycket svag för kolsvarta katter.
Jag tycker om sköldpaddsfärgade katter, för att dom har så fin färg och så många teckningar..
Alla katter är fina men favoritfärgerna är vita, blå/blåvita och svart/svartvita :)
Maskade katter & paddor vill jag ändra mitt svar till :)
Fast brunmaskade är inte lika fint som chokladmaskad/ljusare maskfärger än brunmaskat.