Kattungar
Visste inte i vilken kategori detta hör hemma, är det fel så får gärna ngn flytta den. Alla råd, tips och knep tas tacksamt emot!! Någon j***a idiot har dumpat två små kattungar på gården. :( Dem väger lite över 300 gram, den enas öga var ihop geggat av var och nosen alldeles snorig. Vi hittade dem tack vare att de skrek som stuckna grisar. Skitiga i ansiktet och i pälsen. Jag har bara grädde hemma,så det har jag gett dem (i pipett )uppblandat med varmt vatten. De är så hungriga att de slänger sig över pipetten och den ena morrade. Ögat ser bättre ut nu när det är tvättat. Nu kommer mina funderingar, jag har ingen aning om hur gamla de är. De kan inte kissa/bajsa själva, iaf. Hur ofta ska de matas? Hur mkt ska jag ge vid varje måltid? Hur länge ska jag mata dem med mjölkersättning? Ska det komma bajs efter dutt i rumpan? Nu kommer det endast kiss. När ska de börja äta kattmat? När kan jag börja lära de att gå på låda? När ska de ha första vaccinationen? Tvätteriet av pälsen har jag fått hjälp med av en av våra kastrerade hankatter som tagit sig an dem. Däremot duttar jag de ändå i rumpen. Baby cat milk inköps imorgon. Tack på förhand!!
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
rekommenderar att du skriver på hittekatter i fokus, många som har hittat och räddat kattungar där.
Medarbetare på Datorspel I Fokus