Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett09-presentationer
Läst 1527 ggr
Plingen85
0

Nyblivna kattägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags hämtade vi hem våra 2 nya familjemedlemar efter att ha velat ha katt i flera år och påläsning nu ett par månader. Vi fick veta att våran grannes katt skulle få ungar och vi har alltid sagt att om den katter får ungar så måste vi få tinga 2 🙂

Hennes psyke är helt underbart och är just en sån katt jag/vi vill ha, en som älskar att gosa och hälsa på alla mm.

Vi va och träffade dom från start och ett par gånger innan vi då fick hem dom i fredags. Hittils går allt bra! De är lite försiktiga runt barnen men på kvällarna när ungarna sover så spinner dom och söker gos och jag är helt förälskad!

Vi visste inte vilka kön de va, både vi och ägaren hade svårt att se (ägaren är ingen riktig uppfödare och detta är en tjuvkull). Men enligt ett annat forum här så är det 2 töser vi fått hem. Som fått namnen Pärla och Glitter enligt barnen. På tisdag ska jag iväg och vaccinera och id märka dom så då får jag ju veta om det är 2 tjejer då kalstrering ska bokas också.

Plingen85
0

Pärlan

Plingen85
0

Glitter

Plingen85
0

Vad tror ni själva? 2 tjejer va?

Plingen85
0

nr 2

OberonsMatte
0

Ja, det är två flickor!

Sajtvärd Katter iFokus

IdaL
1

Det är två flickor ja! 

Grattis och lycka till med dina flickor! :) Bra att du ska till vett med dem och vaccinera och ID-märka. Samt prata om kastreringen. Kanske du kan säga till grannen också att kastrera, så hon slipper fler tjuvkullar. 

En katt som ändå inte ska användas i avel bör kastreras, för deras eget bästa. 

Väldigt charmiga katter! :)

Plingen85
0

Ja vi ska samåka till veterinären när det är kalstrerings dags =)

Jaa de är helt underbara, sover nästan hela nätterna iallafall dessa 2 som dom sovit här. Inget jag trodde skulle hända, va beredd på mega bus. Fast man hör dom när de kutar runt och ramlar ner i badkaret haha..