Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett00-om-sajten-och-ifokus
Läst 1467 ggr
IdaL
5

Såhär skrivs en annons

Eftersom det kommit en del annonser på forumet har vi nu gjort en annonsmall som vi vill att annonserna på forumet ska följa.

Annonsering av katt

Pris: Var finns katten: Kön: Ålder: Kastrerad:  ID-märkt/chipmärkt:  Vaccinerad: Rumsren: Inne/utekatt:  Övrig fakta: 

Ovanstående saker är alltså saker som annonsen ska innehålla. Förutom detta så måste annonsreglerna även givetvis följas.

Tänk på att minimum pris för katten är 500kr och avlivningshot får inte förekomma. 

Annonsering av katttillbehör

Pris: Finns: Övrig info:

OberonsMatte
1

Hm, bör inte ålder vara med?

Sajtvärd Katter iFokus

IdaL
0

#1 TACK! Givetvis ska ålder vara med :-) Glömde det, nu finns det med.

Jessicahagstrom94
0

Jättebra blev det!

… Men namn då?😉

[ElisabethYL]
0

Men jag vill inte veta vad katten heter, jag vill hitta på eget namn 😎

Justbe
0

Namn kan ju vara frivillig

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

IdaL
2

Jag tänkte att om man nu säljer en vuxen katt t.ex. så har den förmodligen ett namn redan. Tänkte då att under övrigt skriver man ju om katten, ungefär såhär "Då måste lilla Lisa tyvärr hitta nytt hem pga..". Men låter namn vara frivilligt så länge :-)

elli-kleo
1

Namn ska väll vara frivilligt.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Jessicahagstrom94
0

Klart nya ägaren kan byta men enligt mig vore de kul att veta vad katten redan heter. Menmen.

[Hen]
3

Väldigt många som annonserar om katter till salu här på iFokus, skriver betydligt mer om varför de vill bli av med katten, än om själva katten. Ibland står det typ bara ålder, kön och sen bara en massa om hur jobbigt det är med allergi. Därför kommer här ett tips till er som sköter annonsmallen: Lägg gärna in nåt tips om att "Ju mer du berättar om din katts personlighet, desto större är chansen att folk blir intresserade". Jag brukar personligen tipsa såna annonsörer i en kommentar, typ "berätta gärna mer om katten, konkreta exempel på trevliga egenskaper och charmiga egenheter etc som gör att man får en känsla för hur underbart det skulle vara att äga den :)". (Ju mer personlig beskrivningen är, desto större chans att folk faller pladask. Det är alltså ännu mer "säljande" att skriva "kurrar högt som en symaskin" än "mysig". För "mysig" är så allmänt. :))

[Mustangcab]
1

Ser inget att det står om vaccinationer?

[Lilyz]
3

Precis som #9 skriver är det jätteviktigt att betona kattens fina sidor och beskriva dens personlighet, hur ska man annars veta om den passar hos en? 🙂

När jag skulle skaffa en kattkompis till min första katt var det just annonsens detaljrika information om katten och dens personlighet som gjorde att jag valde just henne. Det var beskrivet varför hon behövde omplaceras, vilket såklart är nödvändig info, men det viktiga för mig var hennes personlighet eftersom hon skulle passa tillsammans med min katt.

Dessutom gav det ett väldigt seriöst intryck, det märktes att dåvarande ägare brydde sig om sin katt, kände henne mycket väl och att hon bara ville hennes bästa.

IdaL
2

#9 Jätte bra tips! Ska lägga till något liknande i beskrivningen :)

#10 Men oj vad jag vart virrig.. Givetvis ska vaccinering vara med, det finns nu med.