Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett09-presentationer
Läst 2199 ggr
[JeanetteK]
8

Hej på er!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit med på iFokus länge och varit inne på denna sida många gånger, men inte blivit medlem förrän nu. Jeanette heter jag och bor på en gård i Skåne. Vi flyttade ner från Stockhom 2011 och bytte förortsliv mot lantliv. Vi hade två innekatter med oss ner - Missan och Sotan. De får idag göra som dom vill om dom vill vara inne eller ute. Sotan tycker att det är lite läskigt ute så han är mest inne. Missan kilar lite in och ut.

På gården bodde två stallkatter när vi flyttade in - Gizzmo och Trisse. Tack och lov så accepterade de våra två andra katter och de trivs bra ihop!

I våras tog jag hand om Poker som vid åtta månaders ålder redan bott på 6 ställen. 😕Han vann mitt hjärta helt och smälte in i gruppen från första stund.

Så fyra hanar och en hona har vi och det går jättebra.❤️Men fem katter räcker.🙂

Här är bild på en trött Poker.

Jessicahagstrom94
2

Välkommen hit!🙂

Presentera gärna dina fina kissemissar, sånt tycker vi om😊

Djurälskaren87
1

välkommen!:)

[JeanetteK]
1

Tack ska ni ha! 😘

IdaL
0

Välkommen hit! 😃

Ser fram emot att få se mer av dig och dina kissar här 😉

Cahira
0

Välkommen Jeanette! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2

Okej då börjar jag med Missan.

Det är sonens katt och hon har precis fyllt tolv år. Hon är liten och ser nästan ut som en kattunge fortfarande. Hennes fullständiga namn är Missan Lussekatt Karlsson. 😉Det är inget snack om att sonen är hennes favorit. Hon sover alltid hos honom. När han spelar tv-spel ligger hon bredvid honom på stolen och hon springer honom till mötes varje dag. ❤️

Hon är vår lilla primadonna som förväntar sig special treatment. Otroligt snäll och vänlig och vår enda hona. Hon har varit innekatt i många år då vi tidigare bodde rätt nära E4:an. Nu får hon göra som hon vill. Hon är ute framför allt sommartid. Nu när det är lite kallare är hon mest inne.

[JeanetteK]
2

Här är Gizzmo. Han är en stallkatt, ca sju år, och bodde här på gården när vi flyttade hit. Som man ser här så smiter han gärna in och myser ibland. ❤️En superjägare som gärna kommer hem och visar vad han har fångat.

En av dom keligaste katterna jag träffat. Han adopterade oss direkt vi flyttade in. Jag satte mig på en bänk för att vila och upp kom en katt i knät! 😃Han bor i stallet och sover uppe i halmen. Står varje morgon utanför dörren och väntar på sin frukost.

[JeanetteK]
2

Här är Poker. Han är lite drygt ett år och en riktig busunge! Han kom hit i våras och hade då bott på många ställen redan. Han var nervös och rädd i början. Det tog tid att få honom att lita på oss. Men nu är han en riktig kelgris! Han har valt ut mig som den han tyr sig till och det känns så härligt i hjärtat. 😍Han sover alltid hos mig och är det något han blir orolig för så flyger han upp i famnen på mig. När jag jobbar ligger han antingen i mitt knä eller bredvid mig på skrivbordet.

Han trivs med livet på landet här och springer in och ut mest hela dagarna. Han och hunden är bästisar och pussas ofta och gärna. 🙂Han smälte in i vår grupp med katter väldigt snabbt och lätt. Han är också vår enda katt som inte är svart.

[JeanetteK]
2

Här är Trisse. Också en stallkatt som bodde här innan vi flyttade in. Han är ca åtta år och var från början otroligt skygg. Det tog flera månader innan han litade på oss och kom fram. Nu är han jättekelig men bara på hans villkor. Han är stor och kraftig och en riktig slagskämpe. De andra katterna har stor respekt för honom. En duktig jägare som tillsammans med Gizzmo håller stallet rent från möss och annat. Han och hunden har på senaste tiden också blivit goda vänner och Zero (hunden) har lärt sig att om han står helt still så kommer Trisse fram och stryker sig mot honom. Det är så fint att se. ❤️

[JeanetteK]
3

Slutligen har vi Sotan. Han fyllde tio år i somras och var ursprungligen min pappas katt. När pappa dog 2005 fick Sotan flytta hem till oss och Missan. Han sörjde pappa länge och hade stora problem med sitt ätande. Från början åt han inte och var smal och eländig. Sen när han började äta hetsåt han så han kräktes. Vi jobbade hårt och länge med hans ätande och kom till rätta med det till sist.

Han är en riktig stadskatt och tycker att gräs och grus är lite läskigt att gå på. 🙂Han sitter helst i dörren eller går på trädäcket. Han älskar kartonger. Han pratar mycket och gärna och är mycket kelig. Vill absolut inte bli buren, men sätter sig gärna bredvid tätt intill. Vi brukar säga att han är mer hund än katt ibland.

Jessicahagstrom94
0

Vilka gobitar😍

Jag ser inte skillnad på de svarta, finns det några kännetecken som du ser? :)

[JeanetteK]
1

Ha ha! Nä, det är inte så lätt när man ser dom på bild. När man känner dom är det stor skillnad!  

Sotan är långhårig. Hans pappa var norsk skogskatt. Nu som äldre farbror har han blivit alldeles grå på magen!

Gizzmo är lång och smal i kroppen.

Trisse är mycket större än de andra och har tjock och kraftig päls. Hans tassar är som en mindre björns!

Mina goingar!

Jessicahagstrom94
0

Hehe okej😃

Ser jag katter som är rätt lik varandra i verkligheten så ser jag lätt skillnad, men på bilder är det hopplöst😇

Cahira
0

Ljuvliga allihopa ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Hen]
0

Vilka fina katter och så fint de har det hos er. <3

[Lilyz]
0

Vackra katter du har 😍

[JeanetteK]
3

Tack ska ni ha! Katter är verkligen speciella. Skulle vara svårt att leva utan!

Djurälskaren87
1

älskar svarta katter, som små pantrar:)

IdaL
0

vilka vackra kissar du har! 😃🌺

[JeanetteK]
0

#18 Jag håller med! Dom är jättefina. Men jag måste säga att det var lite roligt att Poker var grå när de fyra andra plus hunden är svarta.🙂

#19 Tack🌺