Stormvarningar
Klass 3 varning med orkanstyrka i södra Sverige är utfärdag. Rekommenderar er att spänna fast sånt som kan blåsa bort och framförallt, se till att nära och kära håller sig inne och ni med utekatter håll dom inne under stormen.
Se till att ha ljus, vatten och mat och var förbereda :)
Här har jag varit ute och samlat ihop alla djur som nu står i tryggt förvar, hur har ni förberett?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Samma här, vis av erfarenheten från tidigare stormar! :-)
Ljus, ficklampor, mat, choklad på plats och kisse tänker nog inte gå ut på ett bra tag ser det ut som.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Blir nog inte så illa i Gävle(?) men jag tänker stanna inne med missarna om det blir illa här med🙂 ljus och sånt finns alltid hemma och ingen gård har vi heller så..
Japp här i Skåne stormar det rätt bra nu. Jag har varit ute och kollat att alla djur har det som behövs och alla har gått in i sina hus. Stallkatterna ligger uppe på loftet i halmen, så dom verkar vara på rätt plats. Dom andra tre är inne. Jag håller alla tummar för att alla ska klara av den kommande natten på bästa sätt.
#3 Bor också i Skåne och oj vad det blåste upp nu här i helsingborg!! Var precis ute i stallet och fodrade mina djur med lillkatten, det lät som om stallet skulle fara iväg nästan… Fick ta lillkatten i famnen och springa in sen!
Mvh. Ida Lundahl
Oj oj oj, så det blåser nu! Har varit ute ett varv till innan det blev kolsvart och kollade så inget blåser omkring. Mitt i denna blåst står ena grisen och äter. Knasgris!
Jag bor ju i Jämtland, så här ska vi förhoppningsvis slippa allt vad storm heter. Men vi hade ju ett oväder för något år sedan tror jag, låg många träd över vägarna. Hur som helst ligger kissarna i klösträdet och myser, och här har vi matförråd både för oss och djuren (det räcker i flera månader om man använder det rätt), samt ljus, lyktor och ficklampor så det räcker till och blir över.
Alltid bra att vara beredd på oförutsägbara saker. 🙂
Jag är glad jag förberedde med mycket mycket vatten både till oss och djuren för vi har varit utan ström i 27 timmar precis och fick precis tillbaka den.. Usch för storm!! Här välte träd till höger och vänster och även hela väggar och garage har blåst bort för andra runt omkring..
Mvh. Ida Lundahl
Oj, 27 timmar! Vi hade en mindre kaos när vi vaknade igår. Kohuset låg på taket och ena grishuset helt krossat. Det hade flygit 30 meter… Men alla djur klarade sig helt mirakulöst.
över 70.000 hushåll drabbades
Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.