Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 01-allmänt
Läst 3504 ggr
IdaL
0

Hur gammal va din katt...

när du köpte/fick den?

[WickedAlly]
0

De var nästan tretton veckor när vi hämtade dem :)

Jetaime
0

Min katt var tretton veckor när jag hämtade honom.

Cahira
0

Garion var 10 månader, dom flesta här bodde här då jag flyttade hit. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jessicahagstrom94
0

Smille vet jag inte för det var 14 år sedan men minst 12 veckor gammal var han. 

Oskar var 12 veckor och en dag.

Lukas var 12 veckor.

Dixie och Jonna var vuxna.

Lamina
1

Den äldsta var nog runt 6-8 månader när jag fick henne. När hon var runt 1½ skaffade jag en kompis till henne, en liten kille på 14 veckor. Efter lite mer än ett år flyttade en pojke in som var runt 5 månader äldre än honom, ungefär 1½ år alltså. Och för lite mindre än en vecka sen flyttade en flicka på 13 veckor in.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Clifftan
0

Vår katt var drygt 13 veckor då vi hämtade henne.

Idunvallen
0

Mina 2 var ca 6 månader då de kom till mig.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Belimas
0

Uppskattningsvis mellan 3-4 år

Wony
0

Lillan var tre år, Chili ca 7½ vecka.

Gerro
0

Exakt 12 veckor :)

IdaL
0

Min Majsan var på tok för liten när hon kom för 12 år sedan.. Men som tur är har allt gått super bra!

Alice kom hit 15 veckor gammal.

Joker har bott här sedan födsel, honom förlöste jag själv :)

Mullemu
0

Min lilla pip var 15 veckor när han flyttade hem till mig.

[Mustangcab]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Esme var omkring 7-8 veckor trodde vetten. Övergiven och ensam i livet. Men det fanns andra katter här som tog hand om henne😃

[Mustangcab]
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du ska inte tro att du är något din lille skit😃

Gatukorsning
1

Den ena katten var bara 5 veckor när hon kom till mig (med två syskon och utan mamma), men då var vi bara jourhem. Jag köpte loss henne från katthemmet när hon var ca 16/17 veckor gammal för 1300 kronor. Värt varendaste öre!

Den andra kom till mig för två år sedan, enligt veternären så är han någonstans mellan 6-9 år gammal nu, ingen som vet då han är hittekatt. Förbaskat söt och ganska så tandlös är han i alla fall!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Anne.K
0

Båda mina katter var runt 5 år gamla när de kom till mig. Idag är de runt 9 år så haft dom i 4 år nu. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

jollycox
0

Min äldsta var 8 veckor(innan lagen om 12 veckor) och den andra ca 14-15 veckor, han kom inte från uppfödaren utan från hon som köpt han av uppfödaren.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Cockerspaniel
0

Aca - 13 veckor
Selina (R.I.P) - 12 veckor
Malin (R.I.P) - 12 veckor
Dooleys - 13 veckor
Lukas - 12 veckor
Iris - 13 veckor

Räcker det att skriva så? ;)

cBrodin
0

Gumman, Diesel, Dimma och September tog vi in samtidigt. En kattfamilj som bestämde sig för att bosätta sig i vår trädgård. Alla Septembers syskon togs också in såklart.

Diesel och Dimma var ca 6 månader, September ca 9 veckor. Gumman som är mamma till alla vet vi in.

Laa-Laa är köpt från ett katthem, hon var exakt 12 veckor.

-Cissi-
0

AnnaBell hämtade jag när hon var 14v om jag inte kommer ihåg fel. SyBell har jag haft sen födseln.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

NeoCleo
2

Randa - 8 veckor (detta var på sjuttiotalet och då visste man inte bättre, det fanns ingen 12 veckors regel då) Randa var familjens katt när jag var barn.

Egna katter:

Chouchou - ca 2 år

Milou - ca 5 månader

Mimi - ca 1 ½ år

Ovanstående katter är borta idag.

Nuvarande katter:

Cleo - 8 år

Svala - ca 2 år

Neo - 4 månader

Pom-Pom - 4 mån

Alla katterna, utom Randa, är från djurhem.

Mona22
0

De katter vi har haft har varit minst 12v innan vi tagit hem dem. Allra första huskatten som vi köpte 2004 ville de sälja vid 8v men vi vägrade ta emot den. vet inte om det var lag då men han såg så liten ut.

[Thiah]
0

Skrållan var över halvåret när hon kom till mig. 

Lucifer var 9 veckor. Båda är idag å andra sidan regnbågen. 

Pixie var 12 veckor och Ella var hela 4 ½ år då hon kom hit i augusti.

Afturelding
0

Charlie var nästan 15 veckor, vi höll på att flytta när han var leveransklar. Och de extra tre veckorna gjorde honom nog gott, han är lite instabil ändå.

Esme var ganska exakt 12 veckor.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Helena1978
0

Asterix 12 veckor - idag 11 år, han är född 24 mars 2002.

Tindra 13 veckor - idag 8 år, hon är född 30 Juni 2005.

ScarletMajesty
0

Min katthona var 14 veckor då hon kom hem till mig,

min katthane hade varit bokad av mig sen födseln men fick inte hem honom  förrens han var 7 månader

Fridaaaa
0

Findus var ca 14 veckor gammal.
Fia var ca 12 år gammal.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

ca två år tror jag eller tekniskt sett så är hon inte vår utan hon är bara på foder hos oss men i praktiken är hon vår och hon flyttade hit för ca 3 år sen och är ca 5 år nu så då borde hon varit 2

l'm back

Assasi
1

gratis och 20 veckor..

Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.

Starfall
0

Gizmo köpte jag när han var 15 veckor :)

Allumania
0

Alma (R.I.P)- Var ca.10veckor Ru(R.I.P)-Var ca.10veckor Kaos-Var ca.14 veckor (Nu 16 veckor) Uno-Var ca.12veckor (Nu 14 veckor) Alma och Ru har jag fått nästan gratis från personer som jag känner, betalade 20 euro för Alma och 10 euro för Ru. Kaos och Uno kommer från ett katthem så deras exakta födelsedag är ett mysterium, dom kostade 140 euro sammanlagt. :)

IngaTrnqvist
0

Mio föddes hos oss. Honkatten jag hade innan (hans mor) var 16 veckor :)

gulzebra
0

2 dagar från att bli 15 veckor :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magi-cat
0

Han var nog ca 4 månader när vi hämtade honom från ett hittekattshem! 🐱🙂

Nu är den lilla älsklingen 12 år!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen