Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett09-presentationer
Läst 2202 ggr
Fridborg
2

Välkommen hem Fox!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en hel del letande, massvis med mail och besvikelser hittade jag katten från mina drömmar! 

Ni minns säkert min tråd om att hitta en kompis (som ballade ur till att pratas om ute/innekatter osv). 

Fox är en 4-årig kille som är Main coon och norsk skogkatt (utan stamtavla, så jag antar att det gör honom till en huskatt).

Ingen fejkad allergi, inget hutlöst pris för att han har raser i sig utan bara en person som ville ge honom chansen att få komma ut för att de testat ha honom inne i ett helt år och han blev deppig. 

Hittills tycker jag att det har gått bättre än förväntat. Han var jätterädd att resa och kissade på sig, men väl hemma klev han rakt upp på soffan, struntade i den lilla dammtussen som fräste och lade sig och spann. 

Jag hoppas bara min lilla Lily inte blir alldeles för arg och att intron går bra. Han är kastrerad, hon med, så jag tror ingen har övertaget där så en intro borde gå bra. Så fort de kommer överens och han känner sig hemma kommer han att få börja gå ut. För det är det han vill.

Jag är bara tokkär. Så himla vacker <3

Vad tycker ni, ska han heta det han heter eller kan man döpa om en 4-åring? Vet inte varför men vill så gärna att han heter Leif…

Fridborg
0

Ett par kilo kanske är värt att banta honom…

Fridborg
2

Mitt lejon <3

Djurälskaren87
0

väldigt fin katt och ja du kan döpa om honom,inte hört annat iallfall.

[Hen]
0

Så gullig!

Om du tvekar att döpa om honom av ngn anledning, så är mitt geniala tips hehe att du helt enkelt ger honom smeknamnet Leif och alltid kallar honom för det ;).

(Nämen: Självklart kan du döpa om honom tycker jag)

OberonsMatte
3

Han är jättefin och jag hoppas att ni kommer att trivas ihop alla tre!

Självklart kan du döpa om honom till Leif. Katter lyssnar främst till vem som ropar, inte vad de ropar, så därför kan du lika gärna vänja honom vid ett namn han lär sig förknippa med dig.

Sajtvärd Katter iFokus

Cahira
1

För djur är namn bara ett läte, dom lär sig att när du låter så så menar du dom. :) Att byta namn är alltså inga problem. :)

Dom reagerar ju på alla möjliga smeknamn man har.Tösen, tjejen, jäntan, gubben, tussebubben, fjantilanten, osv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridborg
1

Jamen dåså, då kallar jag honom Leif :)

Måste uppdatera att han redan varit ute, han stod och jamade vid altandörren en timme vid 5 i morse så jag tog en chansning. 6 timmar senare satt han och väntade på att komma in, gick ju superbra! 

Hade kanske egentligen behövt testa med sele eller gå med honom men jag orkade bara inte kl 5 på morgonen liksom.

[Hen]
0

#7 han höll sig nog nära, det tar några veckor innan katten så att säga får in sitt nya hem på kartan i sin medfödda katt-gps. Det betyder att inom den närmaste tiden så kommer han inte hitta hem om han drar iväg en bit av ngt skäl. Säger inte detta för att debattera (!), utan vill bara berätta varför folk brukar göra så som du själv skriver att du kanske hade behövt, men inte orkade.

Fridborg
0

Nädå jag vet. Ska ta promenader med honom längre sträckor så han får göra en karta i huvudet. Misstänkte att han skulle hålla sig nära så det fick gå, jag var bara orolig att grannarna skulle vakna och klaga, han skrek jättehögt. 

Men kl 5 på morgonen går jag inte ut på selepromenad helt enkelt.

Zepp
0

Jag tycker han ser ut att heta Leif!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.