Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 1136 ggr
IdaL
1

Pro plan?

Någon här inne som ger sin katt det fodret? :) Har tagit hem några små provpåsar och mina katter total äääälskar det.

Jourhemmet
1

Tycker inte att det är ett bra foder så nej jag har inte provat. För lite fett i och för mycket spannmål, ris redan på andra plats i ingredienserna.

IdaL
1

Ja lite det jag undrar över! Jag har fått hem det som heter "delicate" bör väl nämnas också, för jag har en katt som matvägrar lite så fick lite olika med mig hem så får i sig något. 

Har haft four friends och testat appalaws men det gillar han icke. Så just nu får han massvis med blötmat och lite pro plan. Skulle det kunna fungera så? Om man säger att blötmaten (Mjau) är lite basföda.

[sorbel]
1

Det går bäst att använda blötmat som basföda har jag lärt mig, så det är helt okej om han inte äter så mycket torrfoder.

[Lilyz]
1

Äter han bra av blötmaten så kan han ha det som bas och torrfoder som godis exempelvis i aktiveringsleksaker 🙂

Jag antar att det inte spelar någon jättestor roll om han bara får några bitar torrfoder om dagen men det bästa vore såklart att ha ett med bättre innehåll.

vnorrland
1

Jag ger bara de där små ProPlan-burkarna blötmat som lördagsgotta!

Jourhemmet
1

Ger du blötmat som bas så kan du säkert ge det men har du provat Porta 21 sensible? Billigt spannmålsfritt foder som alla katter här hemma älskade. Tyvärr tålde inte en av mina jourkatter fodret och jag gissar att det var potatisen. Ett halvt kg kostar 50:-, 10 kg 400:-