Kattlöp/Könsmogen
Har läst på massor av olika sidor om löpning och beteenden, men hittar ingenting om olika tecken på könsmogenhet hos hankatter, det enda som intresserar mig då jag har 2 bröder, dock massor om beteende revir kissande och höga jamanden efter honor.
Har märkt på ”Skäggis” att penis tittar fram vid olika tillfällen, när man kelar, kliar honom samt när han kommer och kelar med familjen, efter att han sovit. Därför undrar jag om det skulle kunna vara ett tecken på könsmogenhet, eller är han bara glad i att se oss? 
Ni vana hankattsägare, hur ser ni, hur vet ni, vad finns det för tecken på könsmognad?
Mina hanar är ungefär 5mån 2veckor.
Jag har pratat med veterinär om kastrering, de får samtidigt en öron stämpel, billigaste varianten i nuläget så här inför julen.
Inlägget finns även i forumet katter
Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.
Boka tid redan nu, de flesta har en gräns på sex månader men hankastreringar är ett mycket enkelt ingrepp på en kvart. Att katten har snoppen framme är inget tecken på könsmognad däremot så kan de när som helst börja kissa fel, vilket är ett av de tydligaste tecknen på könsmognad och det beteendet kan vara mycket svårt att bli av med när det väl börjar.
En katt kan bli könsmogen redan från fyra månaders ålder.
Tack för det snabba svaret! 🙂
Ps glöm inte att regga idmärkningen på djurid efteråt, annars meningslöst 🙂
exakt min tanke 😉
Jag märkte det när det började stinka i lådan!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
har idag på morgonen lämnat in dem till "vettis" ska snart hämta hem mina goa Felis catus, bröder.
Saknar dem…