Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett00-om-sajten-och-ifokus
Läst 1861 ggr
Cockerspaniel
3

Bildtråd: Iris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag tror att flesta av er alla kommer ihåg att jag skrev att jag skulle skaffa en tredje katt och där hon bland annat var extremt lik min förra kattunge Malin som somnade in för 1 ½ år sen.

Idag är Iris 20 veckor gammal och lever livet som en kattunge. Busar upp mina pojkar gör hon med och hunden då hon är på besök så hon har gjort stora framsteg här hemma hos mig. Charmar besökare med att prata lite med dem och bli uppburen och sen kurra högt och ljuvligt så man ska veta vart hon ligger och trivs.

Jo… hon är en exakt kopia av Malin, enda skillnaden på dem är att Iris har inga vit pigment eller var brunt Tigré som Malin. Iris är bruntabby… eller så som jag misstänker så tror jag hon kan vara silvertabby? Jag får öva mer på färgerna hennes! Hihi!

Temperamentet är detsamma som Malins, gosig, hängiven, finns där hela tiden, papegoja, ligga upp och ner i famnen och bli pussad på m.m.
Men jag har fått höra att sen Iris kom in i mitt liv så har jag vart så mycket gladare och spralligare sen Malin fick somna in. Så detta bevisar att Iris har lyft upp min glädje igen och det svarta hålet i mitt hjärta har läkt igen!
Saknaden av Malin finns kvar, men jag ser henne leva i Iris, så mitt hjärta just nu bankar för dom båda två <3

Cockerspaniel
1

Hm.. bilden vände på sig… jobbigt >_<

Cockerspaniel
2

Dooleys och Iris <3

Cockerspaniel
1

Iris tlött! :P

Cockerspaniel
1

Min papegoja! :p

Cockerspaniel
1

Alla tre katterna samlade <3

Cahira
0

Söööt! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cockerspaniel
0

#6 Hehe tack! :p <3

Jessicahagstrom94
0

Vilken sötnos :) men din Dooleys är så himla vacker.😍

[Kavring]
0

Åh vad gullig tjej! Ser fantastiskt härlig ut! Tror tyvärr inte hon kan räknas som silvertabby tyvärr, men vad gör väl färgen för roll ^^ superfin helt enkelt!

Cockerspaniel
3

#8 Dooleys är min stora och lugna kung här hemma ;)

#9 Tror jag inte heller, studerade henne extra igår, hon är bruntabby ;)
Färgerna för mig spelar heller ingen roll, bara katten är tabby eller tigré så har jag min favorit… hemska tanke men sant. Jag är frälst i tabby oc Tigré katter *-* <3

[Kavring]
1

Vilken söt blick på den bilden!

Cockerspaniel
0

#11 Hihi tack! :D

Cockerspaniel
1

Nu är jag och Iris på semester i Dalarna och detta är vad vi lyckades åstadkomma på lördag förmiddag då kattungarna vart hungriga <3

Sammy är den röda och Zelda är paddan och sen Iris den randiga ;)

Cockerspaniel
2

Grattis Iris som blivit 6 månader och 1 vecka nu! :D