Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett01-allmänt
Läst 986 ggr
AlexKatt
1

Kattvakt

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på vid letande av kattvakt, tips kanske? Jag bor i Göteborg, kommer att behöva vara borta i två veckor :(

Finns det kanske något tråd om det? Jag har inte hittat något…

Uss
0

Någon du känner eller ett bra pensionat?

LinaLj
0

Mina bästa tips:

Börja leta i god tid.

Bestäm redan från början om du vill att katterna ska vara hemma eller om du vill att de är hos dem som ska passa dem.

Om du väljer pensionat gäller det verkligen att vara ute i god tid speciellt om det är under en period då många åker bort. Se också till att luska fram 3-4 olika pensionat som du besöker och kollar hur de är. Ställ frågor om hur de gör om katten blir sjuk, om katten kan äta sin egen mat, hur ofta de umgås med katten, vad de har för utbildning, hur de gör med hygien osv. 

Fundera ut i förväg vilka svar du "vill ha", det som är viktigt för dig.

Ska du anlita en privatperson så är det bra att annonsera på tex blocket om du inte känner någon. Ställ då krav på erfarenhet av katter, utbildning osv. Be om referenser. Hör medsläkt och vänner om de har någon de brukar använda som de är nöjda med.

Absolut viktigast är att du innan du börjar med allt det här skriver en lista på vad du tycker är viktigt när det gäller mat, skötsel, gos, hygien osv. Sedan har du en lista som du kan bocka av. Är det något på listan som inte stämmer med pensionatet, eller privatpersonen, så gå vidare till nästa.

Uss
0

Jag har PMat dig!

rollis
0

Oftast är det viktigt att tänka efter före då man har djur. Man planerar färdigt för dem innan man börjar planera för sig själv! Det är tom lättare att få barnvakt än djurvakt! Detta är min egen erfarenhet. Att sedan ha hamnat på sjukhus har ej varit skoj på något sätt!!! Ty allt kan man ej planera hur man än försöker.