Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 1543 ggr
Plingen85
0

specialmat för kastrerade?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kastrerades våra små damer, när jag hämtade dom fick jag provmat av specialfoder för kastrerade katter. Hon sa att de måste äta specialfoder för annars blir de feta. Är det så? Eller är det ett sätt att sälja sitt foder? Vad ger ni era kastrerade katter

Scorpio97
2

I torrfodren för kastrerade är det ofta mer kolhydrater. Vilket är lite dumt, eftersom det är just kolhydrater som gör katter tjocka… 

Härhemma ges Mjau blötmat (: Vi har tre kastrerade utekatter. Kattens naturliga byte (möss, fåglar) är ju bara kött, och kött innehåller mycket vatten. Blötmat innehåller också mycket vatten och kött. Därför tycker jag blötmat är bäst, både för att slippa överviktiga katter och för att minska risken för urinstenar och uvi. Om man inte kan barfa då (:

//Jessie

IngaTrnqvist
0

Min kastrerade hankatt får Mjau blötmat och BARF.

Plingen85
0

Jag har testat färsk mat till mina små men de bara tittar på köttet och fattar inget. De luktar sen går de iväg, blötmat från mjau får de minst 2 gånger om dagen lite i taget..

Någon som kan tipsa om bra foder till kastrerade då? Har inte gett dom från provfodret, det va RC. Tänkte åka runt och kolla idag eller alt beställa från zooplus eller liknande

[sorbel]
0

Ge katterna bara lite mindre mat av det du har valt bara. Blötmat är också jättebra, det är svårare för katterna att bli tjock på spannmålsfri blötmat.

Fridaaaa
1

Nej det stämmer inte. Ett sätt för dem att sälja helt enkelt.

Båda våra är kastrerade och de vår "vanlig" mat om man säger så: torrfoder och mjukmat. Inget för kastrerade katter.

#3 Du behöver inte ge speciellt foder för kastrerade katter.
Vi ger applaws torrfoder. Spannmålsfritt. Våra katter är inte tjocka, utan lagom. Samt då att de för mjaus mjukmat och ibland bozita mjukmat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[sorbel]
0

#5 Jag kör på detsamma och det funkar utmärkt här. De är inte alls överviktiga.

Fridaaaa
0

#6 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Plingen85
0

Tack alla!

IceJossan
1

Orijen torrfoder i aktiveringspryl och Bozita blötmat kanin eller ren.

Aldrig att jag skulle ge dem speciellt foder för kastrerade, speciellt inte som de märkena som veterinärer och djuraffärspersonal rekommenderar som är rätt kassa allihopa!