Tips på kattsand mottages
Ska testa annat kattsand i katttoalätterna för att se om det passar den äldre damen bättre.
Just nu har vi ICA´s.
Har testat: Toa-lätt, Klumpe, Everclean, Cattia, någon med kristaller (vill dock inte ha med kristaller, värdelöst tycker jag), och kompakt (tror jag det heter).
Ska vara klumpbildande. Gärna lätt att få tag på (obs har bara en djuraffär i stan, märken i djuraffär är uteslutet om det inte kan beställas).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar MyCat. Finns på ÖoB.
#1 Hittar inte det när jag googlar på det :/
Nä det är en superbillig variant som jag hittat på ÖB. Det är spar som tillverkar den. Slår alla sorter jag hittat på Ica och sånt. Röd påse. Har ni ÖB där du bor? Annars kanske svårt att få tag i?
#3 Ok. Ja vi har Ö&B i stan.
Gillar dock inte spars produkter så det gör mig lite tveksam tyvärr.
Dammar den eller liknande?
Har aldrig köpt ngt annat från spar, bara kollade på påsen nu. Den dammar nog lite, har inte tänkt så mycket på det. Framför allt så luktar den inte och klumpar bra. Det är därför jag gillar den.
#5 Ok för vill ha ett som dammar så lite som möjligt🙂 För katterna och min egna skull.
Du kan ju prova (svårt för mig att säga om du upplever att den dammar….😊). Den kostar typ 25 kr för en påse, så det är u inte hela världen om den inte funkar. Men du kanske får nåt annat bra tips!
#7 Ja jag inväntar andra tips, då jag som sagt är skeptisk till SPAR-produkter, testat en grej från dem, aldrig mer xD Man får vad man betalar för hehe
Ja i detta fallet tycker jag som sagt att man får mycket mer än man betalar för, men om du är så skeptisk så… Jaha, nån annan har kanske nytta av tipset…
#9 Fått massor av tips på en annan sida som jag främst ska prova först men tack ändå 🙂 För vill inte köpa hem och sedan vi tycker att det är för dammig eller liknande 😛
jag har ''sjöbogårdens kitty power'' tror jag den heter den är superbra enligt mig och finns på öb typ 65:- har även jag testat Icas klumpbildande och någon med röda stenar typ på willys (värdelös katten va helt rosa efter det) och Toa-lätt vilket också va ett fiasko. Denna jag har bildar alldeles perfekta klumpar åt kisset, fastnar inte i botten på lådan om man har ordentligt med sand i från början och fastnar och lindar in bajset så det slutar lukta så fort katten sprätt över det. jag är supernöjd och kommer inte byta så länge det funkar. Står på att den ska vara extra mild mot tassarna med. Och jag har inte upplevt att det dammar något. möjligen det sista på botten som smulat något när förpackningen tagit slut. du får avgöra själv om du vill köpa eller inte men jag är supernöjd. Samt att min vita katt får fortsätta vara vit 😂
#11 Ogillar ju sjöbogården, men kanske enda sak de gjort bra? 😉
Hur mycket är det i den?
aa jo kaninfodret och kattsanden är det enda jag någonsin köpt från dem så jag vet inte. det är 10 liter så det räcker ett tag åt min kattherre. 🙂
#13 Kaninmat? Inte sett att de har kaninmat mer än höet?
De har gnagarblandning dock, men det är ju inte mycket att hänga i julgranen och inget kaninfoder. Vart har du sett det?
Ok 🙂
ne men de är med på öb min mamma köper det så det är inget jag håller koll på. kaniner är inte min grej🙂
#15 OK nej den "kanin"mat som finns p Ö&B skulle jag inte ens kalla kaninmat, är främst gnagarblandning där, så tipsa gärna din mamma om att byta till kaninerna, för kaninernas skull då innehållet är skit tyvärr. Mest fett samt då att kaniner inte är gnagare 😉🙂 Lite OT blev det nu hihi
aa förlåt att det är fortsatt OT men min mamma ger dem mest gräs, hö från egen åker och morötter osv men hon köper maten för att kaninerna tycker om det och får en näve då och då. vad det än är hon ger så är det inte mycket och ofta då vi redan har annat som är grundfoder. 🙂
#17 Hö från egen åker är ju bra 🙂
Vi använder Extreme Classic Black Label. Jag tycker det funkar bra, har haft det i flera år. Finns både med och utan parfym och även med olika storlek på kornen. Vi kör med black Label för att det är lite större korn och en av katterna är lite långhårig, så det inte fastnar i pälsen.
Extreme classic, tom bättre än Ever clean då den inte dammar lika mycket.
Ja jag har kollat med djuraffären i stan, de hade extreme classic (trodde jag inte att de skulle ha). Så ska köpa en sån säck på tisdag och testa 🙂
Annars finns Extreme Classic på zooplus och där är den billigare. De brukar ha 2 x 15 kg för drygt 300 kr.
#22 Ska dock byta nu, då sanden tog slut i helgen. Och vill inte beställa hem så mycket om de inte gillar det. Men gillar dem det så hade jag planerat att köpa därifrån 🙂