LURAD!
Känner mig så lurad då vi upptäckte att vår nya katt är en hona men i "papperna" står det att "hon" skall vara en hane.
Blir så ledsen då bitarna faller på plats, varför vår hona ratar vår nya medlem. Har haft denna nya katten i ett par veckor men dem hatar varandra och vår andra katt hatar andra honkatter.
Blir ledsen och förtvivlad. :(
Vart har ni köpt katten? Verkar som om säljaren är väldigt oseriös. Tråkigt, ni kanske kan göra att dem får varsitt revir, alltså att ni delar upp med en grind? Annars så finns det nog inte så mycket att göra än att låta en av katterna få ett nytt hem. Lycka till!
Dogs is my world ♥
Ehh, tittade ni inte själva i rumpan innan köpet? Är det en kattunge så lär det inte vara könet din gamla katt hakar upp sig på, det hade nog blivit samma sak med en hane. Är den gamla katten kastrerad?
ta kontakt med gamla ägaren och ifrågaställ varför det är vad det är! Visst har men själv ansvar att kolla könet på katten jag mena man ser trots allt om det är hona eller hane själv. Men man ska inte hacka på er för att inte kollat närmre för alla gör misstag och det är lätt att stirra sig blind på papper.
#3 Stirra sig blind på papper? Tror inte att det rör sig om en raskatt så papper lär inte finnas.
4# kollade på katter.ifokus där ts lagt upp samma och det är ingen raskatt men tydligen har ägaren skrivit ett papper med info om kön ,vaccintationer osv..
Skulle tro att TS blivit lurad på mer än bara könet på katten. Och jag själv skulle vara mer störd på allt det andra än just kön.
Såg också tråden på katter. Tycker du ska jaga säljaren tills du får svar. Hoppas allt går bra. Vi hade en hona som hatade andra honor. Hon var sur några veckor efter den nya kom. Nu går det bra. De bryr sig inte utan är båda lite enstöringar. Våra killar håller ihop hela tiden. Leker o sover ihop. Vet inte vad du köpt för katt. Är det en raskatt? Du kan ju inte fått någon stamtavla iallafall.
Katten är ingen raskatt i sig båda föräldrarna är norska skogkatter (enligt säljaren) och fick ett papper där det står lite allmänt om kattungens tillstånd, vikt, när den föddes och så men absolut ingen stamtavla eller något besiktningsprotokoll.
Vi har ju som sagt fastnat för den lilla så lämna tillbaka henne kommer vi inte göra. Funkar det inte med vår andra katt kommer mina föräldrar att ta hand om den lilla.
Jag blir bara så ledsen då vi ändå köpte den då vi trodde det var en hane och att för att vi fastnade för den.
#8 Du har aldrig funderat över varför man avlar på 2 katter av samma ras som har stamtavla, och inte ordnar stamtavla till kattungarna?
Jätte skönt att dina föräldrar tar hand om henne om det inte skulle funka.
# Anledningen var att att det var en oönskad kull. Då det råkade bli kattungar när säljaren passade sin systers katt och inte märkt att hennes katt löpte (ord enligt säljaren)
#11 Mycket dålig bortförklaring. Tror inte ens föräldrarna har en stamtavla då det brukar vara en ursäkt för att ta hutlösa priser för kattungarna.
# 12. Jo så kan i många fall vara fallet, fast vi fick ju kopior av föräldrarnas stamtavlor varav mamman fanns att se i hemmet.
Är det då så att någon av föräldrarna har avelsförbud, eller varför kan inte stamtavla ordnas? Och är du säker på att den som påstås vara pappa verkligen är pappa? Ta en kopia på en stamtavla kan väl vem som helst, som har tillgång till en, göra. Det gör knappast automatiskt att katten som stamtavlan tillhör, är pappa.
Den tanken slog mig igår. Men (godtrogen som man är) tror man ju inte att sådant förekommer.
Nej man vill ju tro gott om alla. Men tyvärr är det inte så. Blocket är fullt av SkogSkatter. Är man inte så insatt och godtrogen tror man det är en skogkatt. Alltså en raskatt. Men med s i mitten är det en bondkatt ibland med raskatter med avel förbud. Tycker det är lite bedrägeri med att sälja dem som SkogSkatter. Bara sätta till ett s sen lura folk. Skogkatter är ofta i återkommande skumma annonser på blocket. Tråkigt på en underbar ras med alla bedragare som förstör för de seriösa uppfödarna. Bedragarna tar flera tusen för sina kattungar som ibland inte ens är veterinär besiktigade. Ungar gång på gång på en stackars skogkatt liknande vrak. De förstör för hela rasen skogkatt. Då många inte vet skillnaden. Din kattunge har exakt samma värde! Det är uppfödarna vi bör gå på. Inte tjejen som köpt en fin kattunge. Den uppfödaren tar ju verkligen inte sitt ansvar om hon inte ens svarar när du ringer som du skrev innan på en annan sida. Men hon är säkert inte på sådana här sidor. Vad gör man med människor som bara bryr sig om sig själva?
Var ens katten vaccinerad, chippad och besiktigad? Gissar att du fick betala några tusen för din huskatt.
#4 ursäkta mig men tonen tack! Och hur ska jag kunna veta om det gäller en raskatt eller ett handskrivet papper då TS bara skrev "papper" jag försökte bara ha en trevlig nivå i denna tråden var så vänlig och låt bli att snäsa åt mig när man bara vill hålla god ton för en trevlig ställning i inläggen…skärpning! Och dessutom så är jag inte inne så ofta att jag ser att det är flera trådar så snälla ta inte upp det häller är du snäll. Iaf så hoppas jag TS får tag i skojaren och sätter denne på plats iaf. Dålig stil av uppfödare/säljare att vara oärliga…även en okunnig ska kunna lita på vad säljaren säger oavsett det gäller katt eller en soffa.