Svart på vitt - en dödsdom
Nu har allt som kunnat göras gjorts. Blodprover, röntgen, extern undersökning. Nu har diagnosen satts på riktigt. Han har verkligen vingelsjukan. Veterinären har rådfrågat kollegor och gjort allt hon kan. Allt förutom en sak stämmer in på sjukdomen: han har aptit och går upp i vikt.
Jag fick raka honom när han ändå var sövd eftersom han inte tar hand om sin päls och har ändrat sin personlighet till att vara sur. Han har dragit sig undan och inte velat umgås med mig, men jag har varit tvungen att kamma honom, vilket han inte gillar så varje gång vi umgås relaterar han det till något jobbigt.
Har skaffat feliway så han kanske blir lite gladare, ska lämna min andra katt hos en vän under hans sista tid så han och jag får vara tillsammans. Fixat tröjor fast han givetvis skäms för att han är näck, men nu kanske vi kan börja få en bättre relation igen.
Hon gav honom recept på kortison vi ska prova och har gett honom 1-3 månader.
Hon tyckte inte att han behövde avlivas än eftersom han fortfarande kan röra sig, hoppa och såna saker och äter friskt och glatt, men att jag ska hålla koll på honom och se den dagen när hans livskvalitet inte längre är något vidare. Vi ska hålla mailkontakt.
Ja vad gör man? Jag är utom mig av sorg.
Åååh fina kissen blivit näckad till råga på vinglet… 😕
Usch inte lätt för varesig dig eller katten!
Stoor varm kram till dig som kämpar! Håller tummarna att han får trivas och njuta av livet riktigt mycket och riktigt länge innan det rasar utför och är dags att ta farväl…
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Tack så hemskt mycket ❤️ När inget finns att göra värmer det i varje fall med lite uppmuntrande ord.
Beklagar. 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Så tråkigt! Beklagar! Man får ta vara på varje dag tillsammans. Stor kram
va tråkigt beklagar! men är det känt i ditt område att sjukdomen kan drabba fler utekatter eller?
Tack alla <3
#5 Område och område, viruset finns främst i Mälardalen, och jag bor ju i Stockholmsområdet, så jag bor ju i smittzonen så att säga, men veterinären sa att det är såpass ovanligt att vill jag släppa ut katt här kan jag göra det för risken att en frisk katt smittas är väldigt liten. Hans immunförsvar måste ha varit nere för att ha dragit på sig detta.
känner med dig ❤️ massa kramar!
Beklagar så hemskt mycket❤️